هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

طرز تهیه کنگر پلو خوشمزه

[ad_1]

 

طرز تهیه کنگر پلو خوشمزه

بهار اسـت و فصل سبزیجاتی مانند کنگر که برای قدیمی ها جدا از طعم و مزه دلچسب آن ، حس نوستالژی را هم ایجاد می کند.

 

مواد لازم برای 6 نفر :

کنگر پاک شده                    500 گرم
گوشت چرخ کرده                300 گرم
پیاز                                   2 عدد
رشته پلویی                       200 گرم
برنج                                  6 پیمانه
رب گوجه فرنگی                 1 قاشق چایخوری
زعفران ساییده شده            نوک قاشق چایخوری
نمک و فلفل                       به مقدار لازم
زردچوبه                            1 قاشق چایخوری
روغن یا کره                       به مقدار لازم

 

طرز تهیه کنگر پلو با رشته و گوشت :

ابتدا برنج را شسته و با آب و نمک خیس کنید. سپس کنگرهای پاک شده را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود؛ حالا آنها را به صورت خلالی پهن، خرد کنید.در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و پیاز نگینی شده را در آن تفت دهید. هنگام سرخ شدن پیاز، کنگرها را هم اضافه کنید. علاوه بر آن کمی نمک هم بیفزایید. برای اینکه کنگرها طعم و رنگ بهتری بگیرند، زعفران را در مقداری آبجوش حل‌ کرده و به کنگر سرخ شده اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و کمی صبر کنید تا کنگرها بپزند.در فاصله پخت کنگر، پیاز دوم را پوست گرفته و خلالی خرد کنید.

 

در تابه دیگری مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، پیاز خرد شده را به همراه کمی زردچوبه در آن تفت دهید. سپس گوشت، نمک و فلفل را افزوده و هم بزنید. در مراحل پایانی رب را هم بیفزایید و همراه با گوشت چرخ کرده و پیاز تفت دهید. حالا مقداری آب جوشیده بریزید و در تابه را بگذارید و صبر کنید تا گوشت بپزد.قابلمه ای مناسب را با مقداری آب و نمک پر کنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. سپس برنج را در آن بریزید و بعد از کمی جوش زدن، رشته ها را هم به همان آب اضافه کرده و صبر کنید همراه با برنج نیم پز شوند. سپس برنج و رشته را با هم آبکشی کنید.

 

مقداری روغن در قابلمه بریزید. چند تکه نان یا چند برش سیب زمینی و یا هر چیز دیگری تمایل داشتید برای ته دیگ، کف قابلمه بچینید. مقداری از مخلوط برنج و رشته را داخل قابلمه ریخته و روی آن ابتدا مقداری کنگر و سپس مقداری گوشت بریزید. سپس لایه گوشت را دوباره با مقداری مخلوط برنج و رشته بپوشانید و دوباره همین ترتیب ادامه دهید تا همه مواد تمام شود. حالا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و باقیمانده زعفران را هم با مقداری آب و روغن و کره روی برنج بریزید و بگذارید دم بکشد.

 

آیا می دانید کنگر دارای چه فوایدی می باشد؟ آیا می دانید کنگر برای تمام افراد مفید نیست و برای برخی حتی مضر اسـت؟

کنگر معمولی گیاهی اسـت خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به‌صورت خام در سالاد استفاده می‌کنند.البته باتوجه به اینکه برگ‌های آن تیغ‌های ریز و تیزی دارند، هنگام پاک‌کردن مراقب دستان خود باشید؛ پس بهتر اسـت از دستکش استفاده کنید.کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی که گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود. علاوه بر این، کنگر منبع غنی پتاسیم اسـت.

 

خواص درمانی

کنگر ضدعفونی‌کننده، اشتهاآور، تب‌بر و هضم‌کننده غذاست و درضمن، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود. این گیاه و به‌خصوص برگ آن ادرارآور و نیروبخش اسـت و در ضمن قلب را نیز تقویت می‌کند. کنگر در درمان یرقان، نارسایی کبد و کم‌خونی مؤثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌کند محققان معتقدند وجود ماده‌ای به نام سینارین در عصاره برگ کنگر، باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون می‌شود. در ضمن همین ماده به همراه ماده دیگری به نام اسید کافئیک موجود در کنگر، کبد را در برابر عفونت حفظ می‌کنند.

 

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم

 

+ 3
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان




طرز تهیه کنگر پلو خوشمزه - دلگرم www.delgarm.com/cooking/.../134496-طرز-تهیه-کنگر-پلو-خوشمزه‎Cached Similarطرز تهیه کنگر پلو خوشمزه-طرز تهیه کنگر پلو -کنگر پلو (غذای یاسوجی) - طرز تهیه کنگر پلو غذای یاسوجی -کنگر پلو با رشته و گوشت -انواع دیگر غذاها – متفرقه ... طرز تهیه کنگر پلو - سوران www.sooran.com/fa/recipes/3000/‎Cached Similarطرز تهیه ابتدا در ظرفی مناسب پیاز را ریز کرده و به همراه کره یا روغن خوب تفت دهید کنگرها را ... طرز تهیه مقلوبه پلو :خوشمزه ترین غذای ترکیه ای ... طرز تهیه کنگر پلو . طرز تهیه کنگر پلو - آکا - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/chiken1/2015330151747.html‎Cached Similar5 ژوئن 2015 ... کنگر پلو,طرز تهیه کنگر پلو,تهیه کنگر پلو,عکس کنگر پلو ... پخت کنگر پلو, درست کردن کنگر پلو,کنگر پلو خوشمزه,تزیین کنگر پلو,انواع ... طرز تهیه کنگر پلو خوشمزه | نایت ملودی www.nightmelody.com/74947/طرز-تهیه-کنگر-پلو-خوشمزه.html‎Cached Similarطرز تهیه کنگر پلو با رشته و گوشت : ابتدا برنج را شسته و با آب و نمک خیس کنید. سپس کنگرهای پاک شده را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی آن گرفته ... طرز تهیه قاطی پلوی کنگر با هویج و عدس - نمناک namnak.com/قاطی-پلو.p17226‎Cached Rating: 5 - 5 reviews طرز تهیه قاطی پلوی کنگر با هویج و عدس. قاطی پلو ، طرز تهیه پلوی خوشمزه. اگر شما هم از طرفداران قاطی پلو هستید بهتر است برای تنوع هم که شده از سبزیجات هر فصل ... طرز تهیه کنگر پلو خوشمزه | خبرهای داغ اینترنت - اولین zoodfrosh.ir/طرز-تهیه-کنگر-پلو-خوشمزه/ 5 ژوئن 2016 ... طرز تهیه کنگر پلو خوشمزه بهار است و فصل سبزیجاتی مانند کنگر که برای قدیمی ها جدا از طعم و مزه دلچسب آن ، حس نوستالژی را هم ایجاد می کند. مواد لازم ... آموزش انواع پلو | طرز تهیه کنگر پلو با گوشت و رشته (برای فصل بهار ... baelm.ir/آموزش-انواع-پلو-طرز-تهیه-کنگر-پلو-با-گو/‎Cachedبهار است و فصل سبزیجاتی مانند کنگر که برای قدیمی ها جدا از طعم و مزه دلچسب آن ، حس نوستالژی را هم ایجاد می کند. مواد لازم برای 6 نفر. طرز تهیه خورشت کنگر خورشت پرخاصیت و خوشمزه - پرشین وی www.persianv.com/ashpaz/268983.php‎Cached Similar3 دسامبر 2014 ... کنگر ، خورشت کنگر ، طرز تهیه خورش کنگر ، خورشت خوشمزه,طرز تهیه خورشت کنگر ... طرز تهیه اوشی پلو ، با طبخ این پلو همه را شگفت زده کنید ... طرز تهیه خورش کنگر-پرشین پرشیا www.persianpersia.com/lifestyle/ldetails.php?articleid=10038...‎Cached Similarسبک زندگی > آشپزی > آشپزی ->غذاهای ایرانی >طرز تهیه خورش کنگر .... برنج در میان سفره حاضر می شوند و از آنجا که حداقل سه گروه غذایی در تهیه شان به کار می رود ... و چربی متمرکزتر ارزش غذایی بیشتری دارد زیرا در مقایسه با گوشت سایر نواحی سهل ... طرز تهیه کنگر پلو خوشمزه و دلچسپ - دلبرانه delbaraneh.com/cooking/how-to-prepare-artichokes/‎Cachedآموزش طرز تهیه کنگر پلو خوشمزه کنگر یکی از سبزیجات بهاره لذیذ و سرشار از ویتامین است. قسمت مورد استفاده این سبزی ساقه آن بوده (مانند کرفس)که پس از جدا ...