هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

آخرین وضعیت از دسترسی کاربران به اینترنت ۴ مگابیتی


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی، سرعت دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت تا پایان سال به ۴ مگابیت بر ثانیه می رسد.

به گزارش مشرق، برات قنبری برنامه های انجام شده در جهت اجرای پروژه «افزایش سطح دسترسی کاربران با سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه در شبکه ملی اطلاعات و حمایت از توسعه مراکز داده (دیتاسنتر) به شبکه توزیع محتوا» که در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف شده اسـت، اظهار داشت: زیرساختهای شبکه دسترسی به اینترنت از جمله زیرساختهای فیبرنوری و شبکه انتقال در حال آماده سازی اسـت.
 
وی با بیان اینکه تکمیل امنیت زیرساختهای شبکه ارتباطی در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک نیز در این جهت در حال انجام اسـت، ادامه داد: براساس منشور ستاد اقتصاد مقاومتی، موضوع افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به اینترنت پرسرعت مدنظر قرار گرفته اسـت که در این راستا، تکمیل زیرساختهای مربوط به شبکه دسترسی در حال انجام اسـت.
 
معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه برابر اهداف برنامه پنجم توسعه باید ۶۰ درصد خانوار ایرانی دارای اینترنت پرسرعت شوند، اضافه کرد: مطابق با این برنامه، تا پایان سال باید این هدف محقق شود و ما نیز از لحاظ اهداف کمی به دنبال رسیدن به این رقم هستیم.
 
قنبری خاطرنشان کرد: به موازات این پروژه، طرح افزایش دسترسی کاربران نهایی به اینترنت پرسرعت را دنبال می کنیم به نحوی که مطابق با برنامه ریزی به عمل آمده، تا پایان سال جاری سرعت اینترنت کاربران خانگی به ۴ مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت. در همین حال در برنامه ششم توسعه این میزان سرعت، افزایش می یابد تا در نهایت، هدفگذاری برای چندین برابر سرعت محقق شود.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون متوسط سرعت دسترسی کاربران به اینترنت ۲ مگابیت بر ثانیه اسـت، تاکید کرد: با آماده سازی زیرساختها، پیش بینی می شود که تا پایان امسال، توان سرویس دهی اینترنت در دو بخش اینترنت ثابت و اینترنت همراه تا سرعت ۴ مگابیت بر ثانیه فراهم شود.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب آخرین وضعیت از دسترسی کاربران به اینترنت ۴ مگابیتی در سایت مفیدستان


ادامه مطلب ...

وداع با «تلگرام» نزدیک اســت؟


تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۸

انصاف نیوز؛ امروزه با افزایش تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های پیام رسان وشبکه‌های اجتماعی حالا این وسایل ارتباطی دیگر جزو جدایی‌ناپذیر زندگی بشر شده‌اند و طبق تحقیقات مؤسسه مشاوره‌ای امریکایی Activate امروزه حداقل ۲٫۵ میلیارد نفر در سراسر جهان حداقل در یکی از این اپ‌ها عضویت دارند. همچنین اپلیکیشن‌های پیام رسان بیش از سایر اپ‌ها روی گوشی هوشمند کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد طوری که کاربران به طور متوسط روزانه ۹ بار این اپ‌ها را باز می‌کنند در حالی که میزان مراجعه آنها به اپلیکیشن‌های معمولی، ۲ بار اســت.

هرچند ابتدا این اپلیکیشن‌ها تنها برای ارسال پیام مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی هر روز بر قابلیت‌های آن افزوده شده اســت و تحلیلگران این مؤسسه معتقدند با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی آینده ظرفیت‌های قابل توجهی خواهند داشت و هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود، بقای نمونه‌های موجود ازجمله تلگرام با اما و اگرهایی همراه اســت به عبارت دیگر باید بر قابلیت‌های این اپلیکیشن‌ها افزوده شود وگرنه محکوم به شکست خواهند بود. با این دیدگاه آیا وداع با اپلیکیشن‌های محبوبی مانند تلگرام، واتس اپ، لاین و… نزدیک اســت یا بنیانگذاران این شبکه‌های پیام رسان فکری به حال آن کرده اند؟

این بخشی از گزارش روزنامه ی ایران اســت که ادامه ی آن در پی می آید:

۹۰ درصد جمعیت آنلاین جهان  به  شبکه‌های اجتماعی می پیوندند

تحلیلگران مؤسسه مشاوره‌ای Activate پیش‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۱۸ تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی به ۳٫۶ میلیارد نفر برسد که این رقم، ۹۰ درصد کل جمعیت آنلاین جهان را شامل می‌شود.

به اعتقاد آنان، اپلیکیشن‌های پیام رسان قطب‌هایی ایده آل برای سایر سرویس‌ها و خدمات شهری هم محسوب می‌شوند چرا که کار کردن با آنها بسیار ساده بوده و کاربران زمان زیادی را صرف حضور در این شبکه‌های پیام رسان می‌کنند. با اینکه پیش از این از اپ‌ها تنها برای چت کردن استفاده می‌شد ولی حالا شرایط به گونه‌ای پیش رفته که از آنها برای پرداخت‌های الکترونیک، سرویس حمل و نقل (اپلیکیشن‌های تاکسی یاب مانند Uber)، تجارت الکترونیک و خرید و فروش آنلاین، آموزش، تأمین سلامت، انجام تبلیغات و دریافت هزاران سرویس خدماتی دیگر نیز استفاده می‌شود و برخی شبکه‌های پیام رسان همچون تلگرام از روبات‌ها نیز استفاده می‌کنند و حتی به طور فعال در عرصه خبررسانی نیز وارد شده‌اند.

در این میان، یک موضوع جالب اســت و آن هم اینکه در هر منطقه جغرافیایی، از یک اپلیکیشن و شبکه پیام رسان خاص استقبال بیشتری می‌شود.به عنوان مثال در چین بیش از همه از وی چت (WeChat) استفاده می‌شود و در ژاپن هم لاین (Line) پیشتاز اســت.

در کره جنوبی مردم با اپلیکیشن KakaoTalk احساس راحتی بیشتری دارند و Kik نیز در کانادا و امریکا از محبوبیت بالایی برخوردار اســت. مردم در هندوستان Hike را به عنوان نخستین انتخاب خود برگزیده‌اند این درحالی اســت که در جهان عرب، اپلیکیشن‌هایی از جمله Palringo و Soma از دیگر شبکه‌های پیام رسان پیشی گرفته‌اند.

اما هریک از این اپ‌ها چه تعداد کاربر دارند؟ به نقل از سایت استاتیستا (Statista) اکنون واتس اپ (یک اپلیکیشن امریکایی) ماهانه یک میلیارد کاربر فعال در جهان دارد و اپلیکیشن دیگری که در امریکا طراحی شده اســت یعنی فیس بوک مسنجر نیز دارای ۹۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه اســت. همچنین طبق گزارش این سایت، وایبر ۷۸۴میلیون کاربر دارد و وی چت که در چین طراحی شده، از ۷۶۲ میلیون کاربرفعال ماهانه برخوردار اســت. لاین که طراح آن یک ژاپنی اســت، ۵۶۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و اینستاگرام که مالک آن یک امریکایی اســت هم با داشتن ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، از محبوبیت مناسبی برخوردار اســت.

همچنین طبق آمار این سایت، Kik کانادایی ۲۷۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و این رقم برای اسنپ چت امریکایی به ۲۲۰ میلیون و برای Hike هندی به ۱۰۰میلیون کاربر فعال ماهانه می‌رسد و Palringo بریتانیایی هم ماهانه ۴۰ میلیون کاربر فعال دارد.

راهکارهای بقای پیام رسان ها

با توجه به احتمال ظهور شبکه‌های پیام رسان قدرتمند با توانمندی‌های بیشتر در آینده، اپلیکیشن‌های محبوب امروز راهکارهایی جدید در پیش گرفته‌اند تا دراین رقابت نفسگیر از قافله عقب نمانند و از سوی دیگر بتوانند از رقبای فعلی خود پیشی بگیرند هرچند به نظر می‌رسد برخی پیام رسان‌ها چندان قضیه را جدی نگرفته‌اند. به عنوان مثال اپلیکیشن محبوب تلگرام بر کدگذاری تأکید ویژه دارد و آن را یک نکته کلیدی می‌داند ولی غیر از کانال‌های ارتباطی و استفاده از روبات‌ها خبر دیگری از راهکارهای جدید آن به گوش نمی‌رسد.

اما شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک این موضوع را کاملاً جدی گرفته و برای اعمال تغییرات دست به اقدامات گسترده‌ای زده‌اند. فیس بوک که واتس اپ را در سال ۲۰۱۴ با بهای ۲۲میلیارد دلار خریداری کرد، هفته گذشته برای نخستین بار سیاست حفظ حریم خصوصی این اپلیکیشن را تغییر داد تا بتواند اطلاعات بیشتری را با فیس بوک به اشتراک بگذارد و کمپانی‌های تجاری بتوانند به طور مستقیم به کاربران پیام ارسال کنند.

برخی شبکه‌های پیام رسان نیز در حال سرمایه‌گذاری روی یکدیگر هستند به عنوان مثال بتازگی وی چت(WeChat) که در چین مورد علاقه مردم قرار دارد سرمایه‌گذاری ۱۷۵میلیون دلاری بر شبکه اجتماعی Hike در هندوستان داشته اســت. این همکاری برای هر دو طرف سود دارد چرا که راه وی چت در هندوستان هموارتر می‌شود و از سوی دیگر Hike می‌تواند بر بزرگ‌ترین رقیبش در هندوستان یعنی واتس اپ غلبه کند.

به پلتفرم شبکه اجتماعی بریتانیایی Palringo هم که یک اپ پیام رسان نسبتاً جدید اســت قابلیت‌های جدیدی افزوده شده و کاربران با کمک آن بازی‌هایی را پیدا می‌کنند که بتوان آنها را در قالب گروه‌های چت تا ۲هزار نفر با هم انجام دهند.

این ترکیب چت و بازی به Palringo کمک کرد تا به یکی از کمپانی‌های دارای سریع‌ترین رشد در سال گذشته تبدیل شود. این اپلیکیشن ۵۰ درصد درآمدزایی خود را در نتیجه خرید بازی‌های درون اپ از سوی کاربران می‌داند چرا که همه کاربران یک زبان مشترک یعنی بازی را پیش روی خود می‌بینند و با سایر کاربران ارتباط می‌گیرند.

نمونه دیگر نیز Wire اســت که قابلیت چت کردن را با توانایی اجرای ویدئو و انیمیشن‌های کوتاه(gifs) یوتیوب، ترکیب کرده و در میان سایر شبکه‌های اجتماعی بسیار موفق بوده چرا که هر ماه حداقل ۲۰۰هزار کاربر راجذب می‌کند و بر حفظ حریم خصوصی بسیار تأکید دارد. حالا دیگر علاوه بر کاربران معمولی، اپلیکیشن‌های مربوط به دنیای تجاری نیز شکوفا شده‌اند به عنوان مثال Intercom یک پلتفرم پیام رسان با جنبه تجاری اســت هرچند کاربران معمولی نیز از آن بهره می‌برند.این اپ پیام رسان با ۱۳هزار کسب و کار و نیز بیش از یک میلیارد کاربر کار می‌کند.

یک اپلیکیشن دیگر با نام Lisn نیز در راستای اعمال تغییرات مورد نیاز در شبکه‌های پیام رسان، با قابلیت‌هایی جدید پا به عرصه وجود گذاشته اســت. با کمک این اپلیکیشن علاوه بر اینکه براحتی می‌توانید با دوستان خود چت کنید در پخش موسیقی هم گامی بزرگ برداشته شده اســت.

با کمک این اپ جدید می‌توانید همزمان با دوست خود به یک موسیقی گوش دهید و هیچ اهمیتی هم ندارد که چقدر از یکدیگر فاصله دارید درست مانند اینکه یک هدفون را با یکدیگر به اشتراک گذاشته باشید چرا که موسیقی از طریقSoundCloud یا Spotify به اشتراک گذاشته می‌شود. حتی آهنگ مورد علاقه خود را می‌توانید در کتابخانه اسپاتیفای یا SoundCloud ذخیره کرده و سپس آن را به اشتراک بگذارید. تا حدود ۱۳۰میلیون قطعه موسیقی را می‌توانید از این اپ به اشتراک گذاشته و ذخیره کنید.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب وداع با «تلگرام» نزدیک اســت؟ در سایت مفیدستان


ادامه مطلب ...

برنامه‌ریزی BMW برای عرضه iNEXT در چین


وب سایت دیجیاتو = حمید رضا زنگنه: در چند سال اخیر شاهد آزمایشات و عرضه خودروهای هوشمند از کمپانی های معتبر خودروسازی بودیم، این روند تا جایی پیش رفت که کمپانی ب ام و با  عرضه سه خودروی مفهومی و هوشمند توجه رسانه های خودرویی را به خود جلب کرد.

 

 ب ام و خودرو هوشمند iNext را در چین عرضه می کند

این سه خودروی هوشمند شامل مینی، رولزرویس و ب ام و بودند که امسال به جهانیان معرفی شدند. حال در این خبر به بررسی حضور مدیرعامل ب ام و در کنفرانس رباتیک و هوش مصنوعی شنژن چین می پردازیم.

 ب ام و خودرو هوشمند iNext را در چین عرضه می کند

بی ام و قصد عرضه مدل کاملا هوشمند iNext را برای بازار چین، اروپا و آمریکا به طور همزمان دارد.

در این کنفرانس آقای ماکسیمیلیان دوملینگ Maximilian Doemling مدیرعامل گروه ب ام و در مورد آینده خودروهای هوشمند این کمپانی عنوان کرد که اگر شما انتظار دارید با فشردن یک دکمه خودرو به راه بیافتد و در حالی که در بزرگراه در حال حرکت هستید با گوشی هوشمند خود به بازی بپردازید یا در مورد جلسه مهم خود برنامه ریزی کنید باید تا سال ۲۰۲۱ صبر کنید.

 ب ام و خودرو هوشمند iNext را در چین عرضه می کند

اصلا تعجب آور نیست که ب ام و عرضه مدل هوشمند iNext را از چین آغاز کند، زیرا سرمایه داران و مشتریان چینی بسیار به خودروهای هوشمند و خودران روی خوش نشان داده اند.

کشوری که بیشترین آمار خرید خودرو را در جهان بنام خود کرده اســت. حتی خریداران خودرو در چین به خرید خودروی لوکس تر مانند مرسدس بنز و ب ام و روی آورده اند و بازار خودروهای لوکس در این کشور پررونق تر خواهد شد.

به دنبال آلودگی هوای بسیار زیاد در کلان شهرهای چین، خرید خودرهای الکتریکی نیز در این کشور پر جمعیت افزایش یافته اســت و می توان از چین به عنوان بزرگ ترین بازار خودروهای الکتریکی یاد کرد.

حتی مدیرعامل تسلا موتورز نیز نوید ساخت کارخانه ای در چین را داده اســت تا هزینه های حمل و نقل و تامین قطعات کاهش یابد. در این کارخانه ها خودروی مدل ۳ و مدل S تولید خواهند شد که بیشترین طرفدار را بین مشتریان چینی دارند.

 ب ام و خودرو هوشمند iNext را در چین عرضه می کند

در چند سال آینده شاهد رقابت کمپانی های بزرگی مانند ب ام و، تسلا و حتی گوگل بر سر بازار پررونق چین خواهیم بود.

پیش بینی می شود ب ام و با حضور در بازار چین رقابت بسیار دشواری را تجربه کند، زیرا مشتریان چینی تجربه استفاده از خودروهای خودران و لوکس را دارند و تقریبا ب ام و با مشتریانی حرفه ای مواجه اســت.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب برنامه‌ریزی BMW برای عرضه iNEXT در چین در سایت مفیدستان


ادامه مطلب ...