هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

چرت بیش از یک ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت اســت


به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این مطالعه با تحلیل اطلاعات بیش از ۳۰۰ هزار نفر نشان می دهد افراد مبتلا به بیماری های مزمن و دیابت تشخیص داده نشده، معمولا در طول روز خسته و کسل هستند.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه توکیو صورت گرفت نشان می دهد بین چرت بیش از ۶۰ دقیقه در روز و افزایش ۴۵ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، رابطه مستقیمی وجود دارد. در مورد چرت ۴۵ دقیقه ای، این ارتباط وجود ندارد.

احساس خستگی در طول روز می تواند ناشی از آپنه (قطع موقت تنفس در خواب) و اختلال خواب باشد.

این عارضه احتمال بروز بیماری های قلبی، سکته مغزی، و بیماری های متابولیک از جمله دیابت را افزایش می دهد، همچنین در کاهش توانایی های مغز و توانایی های حرکتی موثر اســت.

این مطالعه تاکید می کند که خستگی روزانه و چرت های طولانی مدت می تواند یکی از مهمترین نشانه های دیابت باشد و باید جدی گرفته شود.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب چرت بیش از یک ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت اســت در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :چرت بیش از یک ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت اســت
http://mofidestan.ir/%da%86%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%da%a9-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b9%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%85-%d9%87%d8%b4%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d9%87%d9%86%d8%af%d9%87/
ایرنا - چُرت بیش از 1 ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت است www.irna.ir/alborz/fa/News/82231014/‎Cached1 روز پیش ... تهران ایرنا- مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد چرت بیش از یک ساعت در طول روز یکی از مهمترین علایم هشدار دهنده دیابت نوع 2 است. چُرت بیش از 1 ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت است | مجله بلیط bilit.com/.../چ-رت-بیش-از-1-ساعت-از-علایم-هشدار-دهنده-دیابت-است‎Cached21 ساعت قبل ... مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد چرت بیش از یک ساعت در طول روز یکی از مهمترین علایم هشدار دهنده دیابت نوع 2 است. چُرت بیش از 1 ساعت، از علایم ... چرت بیش از یک ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت است - عصر خبر www.shahrekhabar.com/medical/147395796021640‎Cached15 ساعت قبل ... مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد چرت بیش از یک ساعت در طول روز یکی از مهمترین علایم هشدار دهنده دیابت نوع 2 است. - عصر خبر. چُرت بیش از 1 ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت است / سلامت نیوز khabarfarsi.com/ext/25208979‎Cached1 روز پیش ... سلامت نیوز: مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد چرت بیش از یک ساعت در طول روز یکی از مهمترین علایم هشدار دهنده دیابت نوع 2 است. به گزارش سلامت ... چُرت بیش از 1 ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت است - تفسیر نیوز www.tafsir-news.ir/.../چ+رت+بیش+از+1+ساعت+از+علایم+هشدار+دهنده+دیابت+است‎Cachedتهران ایرنا- مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد چرت بیش از یک ساعت در طول روز یکی از مهمترین علایم هشدار دهنده دیابت نوع 2 است. چرت بیش از 1 ساعت از علایم هشدار دهنده دیابت است - مجله خبری فور خبر 4khabar.ir/news/223786‎Cachedجمهوری اسلامی/ مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد چرت بیش از یک ساعت در طول روز یکی از مهمترین علایم هشدار دهنده دیابت نوع 2 است.چُرت بیش از 1 ساعت، از علایم هشدار ... خبرگزاری آریا - چُرت بیش از 1 ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت است www.aryanews.com/.../چُرت-بیش-از-1-ساعت،-از-علایم-هشدار-دهنده-دیابت-است‎Cached18 ساعت قبل ... چُرت بیش از 1 ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت است. 6. ساعت 24-مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد چرت بیش از یک ساعت در طول روز یکی از مهمترین ... چُرت بیش از 1 ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت است - Shafaqna life.shafaqna.com/FA/0449102‎Cachedسلامت نیوز: مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد چرت بیش از یک ساعت در طول روز یکی از مهمترین علایم هشدار دهنده دیابت نوع 2 است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ... چُرت بیش از 1 ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت است - خبر 24 www.khabar-24.com/.../چ+رت+بیش+از+1+ساعت+از+علایم+هشدار+دهنده+دیابت+است‎Cachedچُرت بیش از 1 ساعت، از علایم هشدار دهنده دیابت است ... مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد چرت بیش از یک ساعت در طول روز یکی از مهمترین علایم هشدار دهنده دیابت نوع ۲ ... چُرت بیش از 1 ساعت از علایم هشدار دهنده دیابت | نیک صالحی vista.ir/news/.../چُرت-بیش-از-1-ساعت-از-علایم-هشدار-دهنده-دیابت‎Cached18 ساعت قبل ... مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد چرت بیش از یک ساعت در طول روز یکی از مهمترین علایم هشدار دهنده دیابت نوع 2 است.