هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا

[ad_1]

کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان که درحال تجسس در بقایای کشتی مشهور آنتی‌کیترا در دریای اژه هستند موفق به کشف اسکلت یک انسان در بقایای ۲۱۰۰ ساله این کشتی شدند.

براساس گزارش ساینس الرت،‌ درصورتی که دانشمندان بتوانند دی‌ان‌ای این انسان را از اسکلتی که به دست آورده‌اند استخراج کنند، می‌توانند اطلاعات بیشتری از مسافرانی که سوار بر این کشتی بوده‌اند به دست آورند، کشتی که در قرن 65 پیش از میلاد غرق شده‌اســت. اطلاعات بیشتر درباره مسافران این کشتی نیز می‌تواند دیدگاهی روشن‌تر از مکانیزم دستگاه آنتیکیترا که در این کشتی کشف شده‌اســت در اختیار دانشمندان قرار دهد،‌ماشینی که به اولین رایانه جهان شهرت دارد.

کشتی آنتیکیترا بزرگترین بقایای باستانی یک کشتی در جهان اســت که تاکنون کشف شده‌اســت و غواصان اسفنج اولین بار آن را در سال 1900 مشاهده کردند.

آنتیکیترا

در طول اولین تلاش‌ها برای استخراج از بقایای این کشتی، غواصان اسفنج مجموعه‌ای از مجسمه‌های مرمرین هزاران مدل دیگر از صنایع دستی را از درون این کشتی به سطح آب آوردند. در میان این یافته‌ها، ماشین آنتیکیترا بود، ابزاری شبیه به ساعت که از آن برای پیش‌گویی رویداد‌های نجومی استفاده می‌شده‌اســت و به اولین رایانه جهان شهرت یافته‌اســت.

محققان براین باورند این ابزار در سال 100 یا 150 پیش از میلاد ساخته شده‌اســت و پس از غرق شدنش نمونه مشابه دیگری تا قرن 14 میلادی در جهان ساخته نشده‌اســت. در سال 1976 بقایای یک انسان در این کشتی کشف شد که به دلیل عدم وجود فناوری دی‌ان‌ای اطلاعات زیادی از آن به دست نیامد.

اکنون گروهی دیگر از محققان متشکل از محققان وزارت ورزش و فرهنگ یونان موفق به کشف بقایای بیشتری از اسکلت انسان در زیر تکه‌های خرد شده سفالین در این کشتی شده‌اند و این‌بار امیدوارند با کمک استخراج دی‌ان‌ای بتوانند اطلاعات بیشتری از سرنشینان این کشتی به دست آورند. بقایای این اسکلت برای بررسی‌های بیشتر به موزه تاریخ طبیعی دانمارک فرستاده خواهد شد.

برخلاف انتظار استخوان‌های کشف شده در طول این 2000 سال در کف دریا به خوبی باقی مانده‌اند و از وضعیت قابل قبولی برخوردارند. پس از کشف محققان توانستند با استفاده از تصویربرداری سه‌بعدی، یافته‌های خود را به سرعت با دیگر محققان به اشتراک بگذارند، بدون اینکه نیازی به بیرون کشیدن اسکلت باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان




کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/347014/Science/scientific‎Cached7 ساعت قبل ... گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان که درحال تجسس در بقایای کشتی مشهور آنتی‌کیترا در دریای اژه هستند موفق به کشف اسکلت یک انسان در بقایای ... کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا | سایت خبری کرج رسا karajrasa.ir/کشف-اسکلت-۲۱۰۰-ساله-یک-انسان-در-دریا/‎Cached1 ساعت قبل ... گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان که درحال تجسس در بقایای کشتی مشهور آنتی‌کیترا در دریای اژه هستند موفق به کشف اسکلت یک انسان در بقایای ... Images for کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا - SPI News spinews.ir/.../65740-کشف-اسکلت-۲۱۰۰-ساله-یک-انسان-در-دریا.html‎Cachedهمشهری آنلاین: گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان که درحال تجسس در بقایای کشتی مشهور. کشف اسکلت 2100 ساله یک انسان در دریا – تیتر خوان titrkhon.com/1395/06/.../کشف-اسکلت-2100-ساله-یک-انسان-در-دریا/‎Cachedچهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵. صفحه اصلی · تیتر خوان سر تیتر خبر های روز ایران و جهان. ;. تیتر خوان · آخرین اخبار · پربیننده · ورزشی · سیاسی · اقتصادی · پزشکی ... کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا / همشهری آنلاین:گروهی ... wwwkhabar.ir/9036677‎Cachedهمشهری آنلاین:گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان که درحال تجسس در بقایای کشتی مشهور آنتی‌کیترا در دریای اژه هستند موفق به کشف اسکلت یک انسان در بقایای ... کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا - اخبار فارسی - Shafaqna monitor.shafaqna.com/FA/IR/6307496‎Cachedهمشهری آنلاین: گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان که درحال تجسس در بقایای کشتی مشهور آنتی‌کیترا در دریای اژه هستند موفق به کشف اسکلت یک انسان در بقایای ... مهتاب –کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا mahtabpress.com/کشف-اسکلت-۲۱۰۰-ساله-یک-انسان-در-دریا/‎Cached2 ساعت قبل ... گروهی بین المللی از باستان شناسان که در حال تجسس در بقایای کشتی مشهور آنتی کیترا در دریای اژه هستند موفق به کشف اسکلت یک انسان در ... کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا - http://www.ayineh.com www.ayineh.com/item-885459-کشف%20اسکلت%20۲۱۰۰%20ساله%20یک%20انسان%20در%20دریا‎Cachedهمشهری آنلاین: گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان که درحال تجسس در بقایای کشتی مشهور آنتی‌کیترا در دریای اژه هستند موفق به کشف اسکلت یک انسان در بقایای ... کشف اسکلت ۲۱۰۰ ساله یک انسان در دریا - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../کشف-اسکلت-۲۱۰۰-ساله-یک-انسان.../5973523/‎Cached3 روز پیش ... گروهی بین المللی از باستان شناسان که درحال تجسس در بقایای کشتی مشهور آنتی کیترا در دریای اژه هستند موفق به کشف اسکلت یک انسان در ...