هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

عوارض شکستن قُلنج انگشتان دست

[ad_1]

 

عوارض شکستن قُلنج انگشتان دست

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۶

Share/Save/Bookmark

 

به گفته محققان، شکستن قلنج انگشتان دست موجب آرتروز می شود و باید افراد این عادت شان را کنار گذارند.

شکستن قُلنج انگشتان دست موجب آرتروز می‌شود
به گزارش بلاغ، محققان دانشکده پزشکی هاروارد به بررسی چندین مطالعه پرداختند که در آن، میزان بروز آرتروز در بین افرادی که هر روز قلنج انگشتان شان را می شکستند با افرادی که این کار را نمی کردند، مقایسه شده بود.

 

نتایج نشان داد افراد دارای این عادت بیشتر دارای دست تان متورم و کاهش قدرت چنگ زدن بودند.

 

محققان در مطالعه خود با استفاده از اسکن MRI مشاهده کردند که چه اتفاقی به هنگام شکستن قلنج مفاصل انگشتان دست می افتد. این اسکن نشان داد که شکستن قلنج زمانی رخ می دهد که مفاصل به طور لحظه ای و آنی جدا می شوند و با نابودی حباب های هوا تشکیل شده در مایع زلالی که موجب روان شدن حرکت مفاصل می شود، صدا ایجاد می شود.

 

به گفته محققان، اگر شکستن قلنج انگشتان در افراد به صورت عادت نباشد تخریب کننده نیست، اما اگر به صورت مکرر تکرار شود، باعث آرتروز مفصل می شود.

 

مرجع : خبرگزاری مهر

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان




شکستن قولنج | شکستن قولنج خوب است یا بد؟ - نمناک namnak.com/شکستن-قولنج.p15075‎Cached Rating: 4.9 - 118 reviews شکستن قولنج و شکستن قلنج انگشتان دست و شکستن قولنج گردن و شکستن قلنج کمر و مضرات شکستن قولنج و عوارض شکستن قولنج را در نمناک ببینید. شکستن مفاصل و انگشتان چه عوارضی در پی دارد ؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/شکستن-مفاصل-و-انگشتان-چه-عوارضی-در-پی-دا/‎Cached Similar Rating: 4 - 2 votes مردم عادت دارند با فشار به انگشتان دست یا حرکات سریع گردن یا فشار پا بر روی ستون فقرات کمری، باعث ایجاد این صداها شوند و به عبارتی قولنج آن را رفع کنند و با ... یکی از عوارض شکستن قلنج مفاصل را بدانیم - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/.../یکی-از-عوارض-شکستن-قلنج-مفاصل-را-بدانیم‎Cached Similarشفا آنلاین-ایجاد حرکات ناگهانی (قلنج شکستن) در مفاصل به ویژه در مفاصل انگشتان دست، گردن و کمر، سبب بروز عارضه لرزش دست و پا (لقوه یا رعشه) در سنین ... شکستن انگشتان خوب نیست www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=195923‎Cached Similar25 ژانویه 2012 ... شکستن انگشتان و گردن برای رفع خستگی می‌تواند عوارض بدی به همراه داشته باشد و موجب لرزش انگشتان در دوران ... شکستن قولنج انگشتان دست. آیا شکستن قولنج خطرناک است؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/206329/آیا-شکستن-قولنج-خطرناک-است‎Cached Similar Rating: 96% - 38,136 reviews براساس آمار بیش از 68 درصد افراد عادت به شکستن قولنج انگشتان دست شان دارند. 50 درصد علاوه بر انگشتان دست، قولنج کمر، گردن و شانه های شان را هم می شکنند اما ... مضرات شکستن قلنج انگشتان - بیتوته www.beytoote.com/health/prevention/harms-breaking-fingers.html‎Cached Similarشکستن قلنج انگشتان عادت غلطی است و موجب ساییدگی زودرس مفاصل آن می‌شود. ... عادت نادرست دیگری هم بین مردم وجود دارد و آن کشیدن انگشتان برای صدادادن به ویژه انگشت شصت دست است. .... بدن سالم,کارهای مضر برای سلامتی,عوارض قطع مصرف دارو ... جام نیوز :: JamNews - بلایی که شکستن قلنج سرتان می آورد www.jamnews.ir/detail/News/343775‎Cached Similar24 آوریل 2014 ... شکستن قلنج انگشت ها، کمر و گردن شاید در کوتاه مدت به فرد احساس آرامش ... افرادی که این حرکت را انجام می دهند ابتدا در انگشتان دست آنها به ویژه انگشت ... و رفع خستگی در فرد می‌شود، ولی در طولانی مدت عوارضی در پی خواهد داشت. قولنج شکستن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/قولنج_شکستن‎Cached Similarمعمول‌ترین روش قولنج شکستن آن است که فرد انگشتان خود را به سمت کف دست خود کمی بیش از اندازه خم می‌کند. ممکن است گاهی با باز کردن مفاصل یا تکان دادن دست، پا ... عوارض شکستن قولنج گردن و انگشتان : : تندرستی و زندگی سالم ... www.tebyan-zn.ir/News-Article/healthy_safe_life/.../50066.html‎Cached Similar27 ژانویه 2012 ... برخی افراد عادت دارند برای رفع خستگی، به انگشتان دست فشار وارد کنند و یا حرکاتی سریع در ناحیه ... عوارض شکستن قولنج گردن و انگشتان. عوارض شکستن قولنج انگشتان دست - مجله گیزمیز gizmiz.com/breaking-colic/‎Cached Similar12 فوریه 2013 ... شاید شما هم جزو آن دسته از مردم، به ویژه جوان‌ترهایی باشید که گهگاه با به صدا درآوردن انگشتان دست، گردن یا مهره‌های کمرشان، اصطلاحا قلنجشان را می.