هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ


وب سایت برسام: فیسبوک و توئیتر از پیوستن خود به شبکه‌ی مبارزه با اخبار دروغ خبر دادند. این شبکه بیش از سی خبرگزاری و شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری را شامل می‌شود.
 فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ متحد می‌شوند

چند روز پیش از دردسرهای رسانه‌ای فیسبوک برایتان نوشتیم. ظاهرا فیسبوکی‌ها بالاخره تصمیم گرفته‌اند کمی حرفه‌ای‌تر، یا به بیان بهتر، رسانه‌ای‌تر عمل کنند. به همین منظور، همراه با شبکه‌ی اجتماعی رقیب خود یعنی توئیتر، به شبکه‌ای متشکل از سی شرکت و خبرگزاری بزرگ و کوچک پیوسته‌اند که هدفش مبارزه با اخبار دروغ و ارتقاء کیفیت اطلاعاتی اســت که در فضای مجازی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

نخستین پایه‌های این شبکه در سال ۲۰۱۵ و توسط شرکت آلفابت یا همان گوگل خودمان گذاشته شد. در ماه ژوئن این سال، گوگل اعلام کرد تمهیدات جدیدی را برای مبارزه با اخبار دروغ در دستور کار خود قرار داده اســت. این تهمیدات عبارت بودند از آموزش سواد رسانه‌ای به کاربران، اعمال دستورالعمل‌های پیشگیرانه و همین‌طور ایجاد پلتفرمی برای کاربران که بتوانند از طریق آن به سادگی اعتبار یک خبر را تایید یا تکذیب کنند. تمامی این اقدامات به صورت داوطلبانه به انجام می‌رسید.

به مرور خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک حوزه‌ی فناوری به این پلتفرم پیوستند. از مهم‌ترین اعضای این شبکه می‌توان به نیویورک تایمز، واشنگتن پست، بازفید، خبرگزاری فرانس پرس و سی ان ان اشاره کرد. به گفته‌ی مدیران این شبکه، این پلتفرم از ماه اکتبر امسال به صورت کامل فعال خواهد شد.

اما شاید مهم‌ترین اتفاق برای این شبکه پیوستن این دو غول حوزه‌ی ارتباطات باشد. فیسبوک بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی اســت که بیش از ۷/۱ میلیارد کاربر فعال دارد. بر اساس برآوردها، این شبکه‌ی اجتماعی امروزه بزرگ‌ترین منبع انتشار و گردش اخبار دروغ به حساب می‌آید. توئیتر هم وضعیت چندان بهتری ندارد. به طور متوسط در هر روز ۱۴۰ میلیون کاربر در این سایت فعالیت می‌کنند و علی‌رغم حضور رسانه‌های رسمی، باز هم بخش قابل توجهی از اخبار دروغ و شایعات سر از این شبکه‌ی اجتماعی در می‌آورند.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ
http://mofidestan.ir/%d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af-%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%a8%d9%88%da%a9-%d9%88-%d8%aa%d9%88%d8%a6%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7/
اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ - برترین ها www.bartarinha.ir/.../news/.../اتحاد-فیسبوک-و-توئیتر-در-مبارزه-با-اخبار-دروغ‎Cached Rating: 96% - 3 reviews 1 روز پیش ... فیسبوک و توئیتر از پیوستن خود به شبکه‌ی مبارزه با اخبار دروغ خبر دادند. این شبکه بیش از سی خبرگزاری و شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری را ... اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ - نشر اخبار www.nashrnews.org/news/.../اتحاد+فیسبوک+و+توئیتر+در+مبارزه+با+اخبار+دروغ‎Cachedفیسبوک و توئیتر از پیوستن خود به شبکه‌ی مبارزه با اخبار دروغ خبر دادند. این شبکه بیش از سی خبرگزاری و شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری را شامل می‌شود. اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/.../اتحاد-فیسبوک-توئیتر-مبارزه-اخبار-دروغ.html‎Cached1 روز پیش ... فیسبوک و توئیتر از پیوستن خود به شبکه ی مبارزه با اخبار دروغ خبر دادند. این شبکه بیش از سی خبرگزاری و کمپانی فعال در حوزه ی فناوری را ... اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ - برترین ها | خبر ... khabarfarsi.com/n/25203366 1 روز پیش ... وب سایت برسام: فیسبوک و توئیتر از پیوستن خود به شبکه ی مبارزه با اخبار دروغ خبر دادند. این شبکه بیش از سی خبرگزاری و شرکت فعال در ... اجتماعی » اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ - قالب وبلاگ www.khabar.pichak.net/.../اتحاد_فیسبوک_و_توئیتر_در_مبارزه_با_اخبار_دروغ‎Cachedوب سایت برسام: فیسبوک و توئیتر از پیوستن خود به شبکه‌ی مبارزه با اخبار دروغ خبر دادند. این شبکه بیش از سی خبرگزاری و شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری را شامل ... جام جهان نما :: اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ jjna.ir/news/284701/اتحاد-فیسبوک-و-توئیتر-در-مبارزه-با-اخبار-دروغ 14 ساعت قبل ... فیسبوک و توئیتر از پیوستن خود به شبکه‌ی مبارزه با اخبار دروغ خبر دادند. این شبکه بیش از سی خبرگزاری و شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری را ... اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ - دبلیوخبر wwwkhabar.ir/8905664‎Cached1 روز پیش ... فیسبوک و توئیتر از پیوستن خود به شبکه‌ی مبارزه با اخبار دروغ خبر دادند. این شبکه بیش از سی خبرگزاری و شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری را ... اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ - اخبار فارسی monitor.shafaqna.com/FA/IR/6225852‎Cachedفیسبوک و توئیتر از پیوستن خود به شبکه‌ی مبارزه با اخبار دروغ خبر دادند. این شبکه بیش از سی خبرگزاری و شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری را شامل می‌شود. اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ | خبر خوان ایران جهان achem.ir/tag/اتحاد-فیسبوک-و-توئیتر-در-مبارزه-با-اخبا/‎Cached1 روز پیش ... برچسب: اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ. توافق پنهانی اسکوچیچ با استقلال اخبار ورزشی۹۰. آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی. قبرستان با نماد چوبی - مجله اینترنتی کشاورز جوان keshavarzejavan.ir/blog/1395/05/21/قبرستان-با-نماد-چوبی/‎Cached11 آگوست 2016 ... دریافت لحظه ای اخبار ... نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر ... اتحاد فیسبوک و توئیتر در مبارزه با اخبار دروغ.