هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

چگونه سلول ها، ردیف ها و ستون ها را در اکسل (Excel) پنهان نماییم؟


چگونه سلول ها، ردیف ها و ستون ها را در اکسل (Excel) پنهان نماییم؟

برخی مواقع پیش می آید که قصد داشته باشید سلول ها، ستون ها یا ردیف های موجود در پروژه اکسل خود را پنهان سازید. برای مثال اگر اطلاعات اضافه ای را در پروژه خود وارد کرده باشید و نمی خواهید که در خروجی شما نمایش داده شوند به این کار نیاز پیدا می کنید. بنابراین در ادامه مطلب یک ترفند جالب را برای مخفی سازی سلول ها، ردیف ها و یا ستون های اکسل برای شما کاربران گرامی ترفندها معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

در اکسل نمی توان یک سلول را بصورت کامل پنهان ساخت اما می توان آن را بصورت ظاهری جایگزین نمود. بدین منظور سلول یا سلول های (با نگه داشتن کلید Ctrl یا Shift) خود را انتخاب کنید. بعد از آن کلیک راست کرده و بر روی گزینه ی Format Cells کلیک کنید.

 

how-to-hide-cells-rows-and-columns-in-excel-1

 

در پنجره ای که نمایش داده می شود مطمئن شوید که تب Number انتخاب شده اســت. در پنل Category، قسمت Custom را انتخاب کرده و سپس در فیلد Type عبارت ;;; را تایپ نمایید. توجه داشته باشید که شما قادر خواهید بود بعداً جهت نمایش دوباره محتوا، این نوع فیلد را به حالت اولیه باز گردانید. سرانجام بر روی دکمه ی OK کلیک کنید.

 

how-to-hide-cells-rows-and-columns-in-excel-2

 

مشاهده خواهید کرد که اطلاعات موجود در سلول پنهان شده اســت اما مقدار یا فرمول آن هنوز موجود بوده و در داخل نوار فرمول (Formula Bar) نمایش داده می شود.

 

how-to-hide-cells-rows-and-columns-in-excel-3

 

جهت آشکارسازی دوباره محتوا می توانید همین مراحل را تکرار کرده و اینبار به جای Custom نوع اصلی محتوا (در این مثال Number) را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در سلول های مخفی شده چیزی را تایپ کنید پس از اتمام دوباره به حالت پنهان در می آیند اما فرمول جدید ذخیره خواهد شد.

 

اگر یک پروژه عظیم اکسل را دارا می باشید ممکن اســت قصد مخفی کردن برخی از ستون ها یا ردیف ها را داشته باشید. برای ردیف ها می توانید بر روی عدد آن کلیک راست کرده و سپس گزینه ی Hide را انتخاب کنید. در صورتیکه قصد دارید چندین ردیف را پنهان کنید می توانید کلید Ctrl را نگه داشته و تمام ردیف های موردنظر خود را انتخاب نمایید. سرانجام بر روی یکی از آنها کلیک راست کرده و بر روی گزینه ی Hide کلیک کنید.

 

how-to-hide-cells-rows-and-columns-in-excel-4

 

مشاهده می کنید که عدد ردیف های مخفی شده نیز دیگر در داخل لیست نمایش داده نمی شود و به جای آن یک بردار دو خطی در میان دو عدد قبل و بعد ظاهر می شود.

 

how-to-hide-cells-rows-and-columns-in-excel-5

 

پنهان سازی ستون ها یک امر متداول و کاربردی در اکسل بوده و به همین علت نیز یک راه بسیار ساده برای آن در نظر گرفته شده اســت. کافیست بر روی ستون موردنظر خود کلیک راست کرده و گزینه ی Hide را انتخاب نمایید.

 

how-to-hide-cells-rows-and-columns-in-excel-6

 

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید ستون ها مخفی شده و یک بردار دو خطی در میان ستون های قبل و بعد نمایش داده می شود.

 

how-to-hide-cells-rows-and-columns-in-excel-7

 

جهت آشکارسازی دوباره ردیف یا ردیف ها می توانید ستون بعد و قبل آن را انتخاب کنید. سپس کلیک راست کرده و بر روی گزینه Unhide کلیک کنید.

 

how-to-hide-cells-rows-and-columns-in-excel-8

 

برای نمایش دوباره ستون مخفی شده نیز ستون های دو طرف آن را انتخاب کرده و بعد از کلیک راست کردن، گزینه ی Unhide را انتخاب کنید.

 

how-to-hide-cells-rows-and-columns-in-excel-9

 

امیدوارم که از این آموزش کامل و کاربردی نهایت استفاده را کرده باشید. لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

توجه:

برای هرگونه سوال در زمینه گوشی و تبلت و برنامه های موبایل، می‌توانید با همکاران ما در “موبایل‌کمک” تماس حاصل نمایید.


تماس از سراسر کشور: ۹۰۹۹۰۷۱۰۱۵ (بدون پیش شماره و از تلفن ثابت)


تماس با موبایل: ۹۹۲۲۵۵۱۵ (بدون پیش شماره و از همراه اول)


تماس از استان تهران: ۹۰۹۲۳۰۵۲۹۶ (بدون پیش شماره واز تلفن ثابت)



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب چگونه سلول ها، ردیف ها و ستون ها را در اکسل (Excel) پنهان نماییم؟ در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :چگونه سلول ها، ردیف ها و ستون ها را در اکسل (Excel) پنهان نماییم؟
http://mofidestan.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b3%d9%84%d9%88%d9%84-%d9%87%d8%a7%d8%8c-%d8%b1%d8%af%db%8c%d9%81-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%da%a9/
چگونه سلول ها، ردیف ها و ستون ها را در اکسل (Excel) پنهان نماییم؟ - ترفندها tarfandha.net/how-to-hide-cells-rows-and-columns-in-excel/‎Cached1 روز پیش ... برخی مواقع پیش می آید که قصد داشته باشید سلول ها، ستون ها یا ردیف های موجود در پروژه اکسل خود را پنهان سازید. برای مثال اگر اطلاعات اضافه ای را در ... چگونه سلول ها، ردیف ها و ستون ها را در اکسل (Excel) پنهان نماییم؟ | لیمو ... limodownload.ir/چگونه-سلول-ها،-ردیف-ها-و-ستون-ها-را-در-اک/‎Cached23 ساعت قبل ... برخی مواقع پیش می آید که قصد داشته باشید سلول ها، ستون ها یا ردیف های موجود در پروژه اکسل خود را پنهان سازید. برای مثال اگر اطلاعات اضافه ای را در ... پنهان کردن و آشکار کردن سطرها و ستون ها در Excel 2013 | وایرناب www.wirenab.ir/پنهان-کردن-و-آشکار-کردن-سطرها-و-ستون-ها/‎Cached Similar10 جولای 2013 ... توجه: سلولهای ردیف و ستون پنهان هنوز هم می تواند در محاسبات در سایر سلول ... برای رویت ستون پنهان، درست مثل با ردیف پنهان، وانتخاب ستون ها هم به ... آموزش مقدماتی و جامع ویژگی Autofill اکسل · n11 150x150 پنهان کردن و آشکار کردن سطرها و ستون ها در Excel 2013 .... چگونه به صفحه های ۲۰۱۳ word واترمارک اضافه کنیم. سلولهای اکسل و تنظیمات آنها - Aviny.com www.aviny.com/.../excel...excel-cells.../excel-cells-and-its-settings.aspx‎Cached Similarسلولهای اکسل و تنظیمات آنها,تنظیمات سلولهای اکسل,تنظیمات سلول در excel,سلول ها ... دو بار کلیک کنید و داده جدید را مستقیما در سلول، جایگزین داده قبلی نمایید. انتخاب سلول ها انتخاب سلول ها برای کارهای دسته جمعی از عملیات مهمی است که در درس های آینده ... گزینه Entire Column ستون سمت راست سلول پاک شده را به جای ستونی که خانه ... آموزش Excel: سلول های اکسل و تنظیمات آن | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/content/26662‎Cached Similar28 فوریه 2013 ... اما پیش از آن باید نسبت به انتخاب سلول ها چه با صفحه کلید و یا با ماوس تسلط لازم را پیدا کنید. ... نرم افزار اکسل پیش از حذف سلول از ما می پرسد که سلول های اطراف چگونه ... گزینه Entire Row سطر زیرین سلول پاک شده را به جای سطری که سلول ... گزینه Entire Column ستون سمت راست سلول پاک شده را به جای ستونی ... محاسبه سریع جمع سلول ها در اکسل - بیتوته www.beytoote.com/computer/...c/quick-calculation-cells-siapa.html‎Cached Similarفرمت فایل ها در ویندوز 10 چگونه نمایش داده می‌شود؟ مشکلات وب‌کم در ویندوز 10 ... در این ترفند قصد داریم نحوه محاسبه سریع جمع سلول ها در اکسل را به صورت سریع و با استفاده از از کلیدهای ترکیبی کیبورد برای شما بازگو نماییم. بدین منظور: مخفی و آشکار کردن سطر و ستون و برگه در اکسل 2007 - آموزش آنلاین ... digital-art.ir/مخفی-و-آشکار-کردن-سطر-و-ستون-و-برگه-در-excel2007/‎Cached Similarارسال شده توسط : علیرضا مقدم در Excel, Microsoft Office بهمن ۵, ۱۳۹۲ ۵ دیدگاه 5,562 نمایش ... برخی از سطر ها و ستون های موجود در برنامه اکسل به دلایل مختلفی از سوی کاربر آن مخفی میشوند. ... سطر، ستون و یا برگه انتخاب شده قادر خواهید بود تا آنها را پنهان و یا آشکار نمایید. ... آموزش عکس گذاشتن روی (عکس دار کردن) سلول های اکسل. [DOC] توابع پرکاربرد در اکسل www.98up.in/images/xadrwu1uihzaz3wxnom5.doc‎Cached Similarبرای حذف یک ستون ویک سطر ستون مورد نظر را انتخاب راست کلیک گزینه Delete .... 3 - با استفاده از کلید F2, مکان نما در سلول فعال شده وکاربرقادر به ویرایش داده ها در سلول میباشد . ..... لیست, تمامی ردیف ها ( رکورد ها ) را به جز ردیف مورد نظر پنهان می کند . 1 . 20 ترفند که می تواند هرکسی را به یک متخصص اکسل تبدیل کند www.iranianbeauty.net/20-ترفند-که-می-تواند-هرکسی-را-به-یک-متخصص-ا/‎Cached Similarبمنظور مقابله با حجم زیادی از داده ها، نمی توان منکر نقش مهمی شد که اکسل در کار روزانه ... احتمالاً می دانید که چگونه یک سطر یا ستون جدید اضافه کنید، اما اگر نیاز داشته ... می دانند که چگونه داده ها را از طریق راست کلیک و انتخاب گزینه Hide، پنهان کنند. نکته :: طریقه مخفی کردن سطر ها و ستون ها در نرم افزار اکسل با استفاده ... icdl.itpro.ir/.../طریقه-مخفی-کردن-سطر-ها-و-ستون-ها-در-نرم-افزار-اکسل-با-استفاده-از-کلید-های-میانبر‎Cached Similarچگونه حساب کاربری خود را شارژ کنیم ، هدیه بگیریم و بدون دردسر ویدیوهای وب سایت را خریداری کنیم ؟ جدیدترین .... کلیلک راست کردن روی سطر یا ستون های مورد نظر و انتخاب گزینه Hide و Unhide ... استفاده از کلید های میانبر جهت مخفی کردن سطرها و ستون ها در اکسل ... تغییر اندازه یک سلول خاص بدون تغییر در دیگر سلولها با excel.