هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی


به گزارش جام جم کلیک ، آیا اگر هوش مصنوعی بتواند بدون نیاز به کوچک‌ترین فعالیتی، بسیاری از مشکلات ما را حل کند بسیار جذاب نیست؟ تصور کنید امکان پیش‌بینی نیازهایتان را داشته باشد و سپس وظایف شما به صورت خودکار انجام شوند که در این صورت در زمان افراد صرفه جویی زیادی خواهد شد، اما برخی از افراد نظیر ایلان ماسک و استفان هاوکینگ از چنین شرایطی برای بشر ابراز نگرانی کرده‌اند.

گوگل یکی از شرکت‌هایی اسـت که یکی از برترین‌های حال حاضر در زمینه هوش مصنوعی به حساب می‌آید. این کمپانی ظاهرا ترس‌هایی از چنین دانشی دارد، و به همین دلیل اسـت که شرکت DeepMind که توسط گوگل خریداری شده، یک دکمه مخصوص را توسعه می‌دهد که باعث خواهد شد هوش مصنوعی بلافاصله از کار انداخته شود و از هرگونه آسیب‌رسانی توسط هوش مصنوعی چه به خودش و چه به مسئولان آن یا سایر افراد جلوگیری شود.

بر اساس تحقیقاتی که در DeepMind صورت گرفته کار این دکمه در واقع چیزی شبیه به این مورد اسـت: «اگر همانند یک مامور که در حال نجات یک انسان اسـت و در این شرایط شاید یک اپراتور انسانی نیاز به فشار دادن یک دکمه بزرگ قرمز داشته باشد تا از آسیب‌هایی که مامور نجات در اعمال خود و نیز آسیب‌هایی که می‌تواند به محیط بزند جلوگیری شود و سپس مامور را با یک راه امن‌تر راهنمایی کند.»

در هرحال، نمی‌توان این دکمه را به عنوان پایان کار کامل هوش مصنوعی دانست. به عنوان مثال برخی از الگوریتم‌ها مانند Q-learning به نحوی طراحی شده‌اند که امکان توقف سریع و امن هوش مصنوعی را فراهم می‌کنند اما ممکن اسـت برخی دیگراز الگوریتم‌ها نیاز به تغییرات داشته باشند. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا دکمه مورد نظر گوگل می‌تواند در دیگر الگورتیم‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد یا خیر اما در هرصورت می‌توان این موضوع را یک شروع برای جلوگیری از آسیب‌رسانی هوش مصنوعی دانست.

منبع: زومیت



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی
http://mofidestan.ir/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%af%da%a9%d9%85%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4/
ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی jamejamonline.ir/.../ساخت-دکمه-ای-توسط-گوگل-برای-جلوگیری-از-شورش-هوش-مصنوعی‎Cached5 ژوئن 2016 ... گوگل یکی از شرکت‌ّهای فعال در این زمینه‌ است و حالا مشخص شده که این کمپانی قصد ساخت یک دکمه برای جلوگیری از قیام احتمالی هوش مصنوعی را دارد. کامپیوتر:ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش ... kahlek.ir/index.php/post293540‎Cached۱۳۹۵/۰۴/۱۳ 0 بازدید. کامپیوتر:ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی. کد مطلب : 293540 هوش از مقوله‌هایی که نسبت آن هستند برخی عقیده روزی ... ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی topnews-ir.mihanblog.com/post/22‎Cached25 آگوست 2016 ... ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی. هوش مصنوعی از جمله مقوله‌هایی است که برخی نسبت به آن خوش‌بین هستند ولی برخی ... ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی - http ... www.iranfars.ir/item-34626-ساخت-دکمه-ای-توسط-گوگل-برای-جلوگیری-از-ش‎Cachedگوگل یکی از شرکت‌ّهای فعال در این زمینه‌ است و حالا مشخص شده که این کمپانی قصد ساخت یک دکمه برای جلوگیری از قیام احتمالی هوش مصنوعی را دارد. ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی - سایت ... site.jon.ir/ساخت-دکمه-ای-توسط-گوگل-برای-جلوگیری-از-ش/‎Cachedساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی. توسط admin · خرداد ۱۶, ۱۳۹۵. یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۵۹; ۰. دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۳۰; ۰. گوگل برای جلوگیری از قیام احتمالی هوش مصنوعی یک دکمه مخصوص ... tarikdarre.rozblog.com/.../گوگل-برای-جلوگیری-از-قیام-احتمالی-هوش-مصنوعی-یک-دکمه-مخصوص-توسعه-میدهد.html‎Cached4 ژوئن 2016 ... ساخت یک دکمه برای جلوگیری از قیام احتمالی هوش مصنوعی را دارد. ... گوگل .... ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی - واضح هوش مصنوعی به اتومبیل ها نفوذ می‌کند - جام جم آنلاین jjm.ir/Online/Search/keyword/1?q=هوش%20مصنوعی‎Cached26 جولای 2016 ... یکی از این پیشرفت‌ها ورود هوش مصنوعی و ربات‌ها است و برای مثال اگر شما یک طراح ... ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی. کشف ماشین حساب مخفی در آیفون - جام جم آنلاین www.jjm.ir/click/.../کشف-ماشین-حساب-مخفی-در-آیفون 29 ژانویه 2016 ... تصویر چگونه به ترفند امنیتی گوگل کروم دست پیدا کنیم؟ ... ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی. یکشنبه 16 خرداد ... خبرگزاری آریا - پرنده‌ای برای سرگرمی aryanews.com/AryanewsFeed.aspx?code=751672&svc...پرنده‌ای-برای... 30 مه 2016 ... ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی. یکشنبه 16 خرداد 1395 11:02. تصویر رقیب فتوشاپ به بازار آمد! رونمایی از آیفون 7 پلاس اپل با رم 3 و حافظه 256 گیگابایتی - خبر ... news.yfile.ir/رونمایی-از-آیفون-7-پلاس-اپل-با-رم-3-و-حافظه-2/ رونمایی از آیفون 7 پلاس اپل با رم 3 و حافظه 256 گیگابایتی. یکشنبه 16 خرداد 1395 13:51. تصویر ساخت دکمه ای توسط گوگل برای جلوگیری از شورش هوش مصنوعی ...