هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

زیباترین صحراهای جهان را بشناسید


وب‌سایت گردالی: کره ی زمین صحراها و بیابان های زیادی دارد که تعدادی از آنها در زیبایی و شگفتی بی نظیرند. در ادامه دوازده صحرای معروف و زیبای جهان را معرفی میکنیم.

زیباترین صحراهای جهان

۱٫ ساهارا، آفریقای شمالی

یکی از معروفترین صحراهای دنیا این بیابان اسـت و داستان ها و فیلمنامه های زیادی راجع به آن نوشته شده اسـت. این صحرا سومین صحرای بزرگ دنیا و گرمترین آنهاست. خوب اسـت بدانید قطب شمال و جنوب هم در گروه صحرا طبقه بندی میشوند. این صحرا ۸٫۶میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد.

زیباترین صحراهای جهان

 


۲٫ صحرای گوبی، چین و مغولستان

این بیابان که بین چین و مغولستان کشیده شده اسـت جزئی از جاده ی تاریخی ابریشم بوده اسـت. این صحرا برخلاف صحراهای دیگر، سرد اسـت که هرازگاهی برف هم به خود میبیند.

زیباترین صحراهای جهان

۳٫ صحرای نامیب، نامیبیا

این صحرا قدیمی ترین صحرای دنیاست و حدود ۴۵تا۸۰میلیون سال سن دارد. این صحرا خانه ی حیات وحشی اسـت که در دیگر نقاط زمین پیدا نمیشوند. حتی فیل هم در این صحرا زندگی میکند.

زیباترین صحراهای جهان

 


۴٫ سالاردیونی، بولیوی

این صحرا بزرگترین کویر نمک دنیاست که بسیار شگفت آور اسـت. ده ها هزاران سال پیش این منطقه جزئی از یک دریاچه بوده که خشک شده و دو دریاچه ی کوچکتر و کویر نمک به جا گذاشته اسـت. بیش از ۱۰بیلیون تن نمک در این صحرا یافت میشود که با بازتاب نور خورشید مناظر عجیبی خلق میکند.

زیباترین صحراهای جهان

 


۵٫ آتاکاما، شیلی

این صحرا، خشک ترین مکان زمین اسـت و فقط ۰٫۰۱ میلی متر باران سالانه دریافت میکند. بخاطر آسمان تمیز و دور بودن از آلودگی نوری این صحرا مکان مناسبی برای عکاسی از ستارگان اسـت. برف ها و یخ های آب شده  در ارتفاعات بالاتر این صحرا به شکل های عجیب و جالبی وجود دارند.

زیباترین صحراهای جهان

 


۶٫ صحرای نقاشی شده، آریزونا، آمریکا

این صحرا نامش را از رنگهای قرمز، نارنجی، آبی وبنفشی که در سراسر آن دیده میشود، گرفته اسـت. این رنگها توسط مواد معدنی در سنگها بوجود آمده اند. این صحرا پر از مسیرهای پیاده گردی زیباست.

زیباترین صحراهای جهان

۷٫ صحرای قله ها، استرالیا

این صحرا نامش را از سنگ های مخروطی شکلش گرفته اسـت که به زیبایی میان شن های زرد قد افراشته اند.

زیباترین صحراهای جهان

 


۸٫ صحرای موجاوه، نوادا، آمریکا

این صحرا که دو پارک ملی را هم دربرمیگیرد، گرمترین، خشک ترین و پایین ترین منطقه در آمریکای شمالی اسـت. این مکان ظاهری فرازمینی دارد و قسمتهایی از نوادا، آریزونا و یوتاه را میپوشاند.

زیباترین صحراهای جهان

 


۹٫ صحرای تاکلاماکان، آسیای مرکزی

این صحرای عجیب در سالهای جدید با برف پوشیده شده اسـت و بسیار بزرگ اسـت. دو شاخه از جاده ی ابریشم از این صحرا میگذشته و درسال ۲۰۰۸ این صحرا بزرگترین برف خود را تجربه کرده اسـت.

زیباترین صحراهای جهان

 


۱۰٫ صحرای تار، هند

این صحرا مرز هند و پاکستان اسـت و تعداد زیادی گونه ی مارمولک و مار در آن خانه دارند. این صحرا مکان مناسبی برای سفر اسـت.

زیباترین صحراهای جهان

 


۱۱٫ صحرای قطب جنوب

این صحرا در ذهن به عنوان بیابان نمیگنجد ولی خوب اسـت بدانید سالانه کمتر از ۲۰سانتی متر باران دریافت میکند.  این صحرا هیچ ساکن دائمی ندارد. و افراد بخاطر تحقیق و به طور موقت در آن زندگی میکنند.

زیباترین صحراهای جهان

 


۱۲٫ صحرای تابرناس، اسپانیا

در قاره ی اروپا تنها همین یک صحرا وجود دارد که سالانه کمتر از ۲۵سانتی متر باران دریافت میکند. دمای آن بین -۵ تا ۴۸درجه متغیر اسـت . این صحرا لوکیشن فیلمبرداری تعداد زیادی فیلم غرب وحشی بوده اسـت.

 

زیباترین صحراهای جهان 



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب زیباترین صحراهای جهان را بشناسید در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :زیباترین صحراهای جهان را بشناسید
http://mofidestan.ir/%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b5%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%af/
زیباترین صحراهای جهان را بشناسید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../زیباترین-صحراهای-جهان-را-بشناسید‎Cached Rating: 96% - 8 reviews 5 ساعت قبل ... کره ی زمین صحراها و بیابان های زیادی دارد که تعدادی از آنها در زیبایی و شگفتی بی نظیرند. یکی از معروفترین صحراهای دنیا ساهارا در افریقای شمالی ... Images for زیباترین صحراهای جهان را بشناسید زیباترین بیابان های جهان را بشناسید - گروه اینترنتی پرشین استار www.persian-star.org/زیباترین-بیابان-های-جهان-را-بشناسید/‎Cachedتصاویر 10 مکان از زیباترین بیابان های جهان را در این ایمیل برایتان به نمایش گذاشته ایم. صحرای بزرگ در شمال آفریقا گروه اینترنتی پرشین استار | www. زیباترین صحراهای جهان را بشناسید elim.ir/fa/news/1397669/زیباترین-صحراهای-جهان-را-بشناسید/‎Cached37 دقیقه قبل ... زیباترین صحراهای جهان را بشناسید. کره ی زمین صحراها و بیابان های زیادی دارد که تعدادی از آنها در زیبایی و شگفتی بی نظیرند. یکی از معروفترین ... زیباترین صحراهای جهان را بشناسید - - تور کیش alotoor.ir/news/9875/زیباترین-صحراهای-جهان-را-بشناسید‎Cached3 روز پیش ... زیباترین صحراهای جهان را بشناسید -. الوتور: کره ی زمین صحراها و بیابان های زیادی دارد که تعدادی از آنها در زیبایی و شگفتی بی نظیرند. یکی از ... زیباترین صحراهای جهان را بشناسید - hit counter nazaninha.xyz/post/?q=زیباترین+صحراهای+جهان+را+بشناسید‎Cachedوب‌سایت گردالی: کره ی زمین صحراها و بیابان های زیادی دارد که تعدادی از آنها در زیبایی و شگفتی بی نظیرند. در ادامه دوازده صحرای معروف و زیبای جهان را معرفی ... زیباترین صحراهای جهان را بشناسید - سایت تفریحی و سرگرمی ترین ها tareenha.xyz/post/?q=زیباترین+صحراهای+جهان+را+بشناسید‎Cachedوب‌سایت گردالی: کره ی زمین صحراها و بیابان های زیادی دارد که تعدادی از آنها در زیبایی و شگفتی بی نظیرند. در ادامه دوازده صحرای معروف و زیبای جهان را معرفی ... زیباترین صحراهای جهان را بشناسید | News File newsfile.ir/news/زیباترین+صحراهای+جهان+را+بشناسید‎Cachedزیباترین صحراهای جهان را بشناسید. کره ی زمین صحراها و بیابان های زیادی دارد که تعدادی از آنها در زیبایی و شگفتی بی نظیرند. یکی از معروفترین صحراهای دنیا ... زیباترین صحراهای جهان را بشناسید - آکا www.akairan.com/havades.../news201691510281223593.html‎Cached2 ساعت قبل ... کره ی زمین صحراها و بیابان های زیادی دارد که تعدادی از آنها در زیبایی و شگفتی بی نظیرند. یکی از معروفترین صحراهای دنیا ساهارا در افریقای شمالی ... زیباترین صحراهای جهان را بشناسید - اخبار فارسی - Shafaqna monitor.shafaqna.com/FA/IR/6226290‎Cachedزیباترین صحراهای جهان را بشناسید. کره ی زمین صحراها و بیابان های زیادی دارد که تعدادی از آنها در زیبایی و شگفتی بی نظیرند. یکی از معروفترین صحراهای دنیا ...