هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید


همشهری آنلاین: دانشمندان پس از مشاهده سرعت گرفتن تولید ماگما در درون کوه ساکوراجیما، اعلام کردند این کوه که یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های ژاپن به شمار می‌رود، در آستانه فوران بزرگ بعدی خود قرار دارد.

این یافته جدید نشان از آن دارد که این آتشفشان درحال حاضر تهدیدی بسیار جدی برای شهر هم‌جوارش کاگوشیما به شمار می‌رود، زیرا وقوع این فوران عظیم تا ۲۵ سال آینده حتمی اسـت.

این شهر ساحلی با جمعیتی درحدود ۶۰۰ هزار نفر آخرین‌بار در سال ۱۹۱۴ از فوران این آتشفشان دچار آسیب فراوان شد. انفجار این کوه منجر به کشته شدن ۵۸ نفر شد و عنوان قدرتمند‌ترین انفجار آتشفشانی ژاپن در قرن بیستم را به خود گرفت.

اکنون براساس گزارش گروهی بین‌المللی از محققان، تغییر وضعیت درون این آتشفشان به این معنی اسـت که انفجاری دیگر در راه اسـت. محققان با مطالعه تغییرات سطحی کوه و حفره آتشفشانی بزرگی که به عنوان مخزن ماگمای کوه ساکوراجیما شناخته می‌شود، به این نتیجه دست یافتند. بررسی‌ها نشان داد که سطح این حفره از سال ۱۹۱۴ تاکنون افزایش ارتفاع داشته‌اسـت.

همچنین محققان با استفاده از سیستم GPS و مدل‌سازی رایانه‌ای توانستند روند تولید گدازه را درون دهانه آتشفشان مدل‌سازی کنند و دریابند که مخزن تامین کننده گدازه این آتشفشان درحال بزرگتر شدن اسـت. براساس محاسبات انجام شده مخزن این آتشفشان در سال ۱۴ میلیون متر مکعب گدازه تولید می‌کند و تمامی این یافته‌ها نشان از انفجاری بزرگ طی چند دهه آینده، ۲۵ سال آینده دارد.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید
http://mofidestan.ir/%d8%a2%d8%aa%d8%b4%d9%81%d8%b4%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%da%98%d8%a7%d9%be%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/
آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید - برترین ها www.bartarinha.ir/.../news/.../آتشفشان-بزرگ-ژاپن-در-آستانه-فوران-جدید‎Cached Rating: 96% - 258 reviews 12 ساعت قبل ... دانشمندان پس از مشاهده سرعت گرفتن تولید ماگما در درون کوه ساکوراجیما، اعلام کردند این کوه که یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های ژاپن به شمار می‌رود، در ... آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید - پارسینه www.parsine.com/.../news/.../آتشفشان-بزرگ-ژاپن-در-آستانه-فوران-جدید‎Cached15 ساعت قبل ... آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید. دانشمندان پس از مشاهده سرعت گرفتن تولید ماگما در درون کوه ساکوراجیما، اعلام کردند این کوه که یکی از ... آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید | دانشمندان پس از - قطره www.ghatreh.com/news/.../آتشفشان-بزرگ-ژاپن-آستانه-فوران-جدید‎Cached3 ساعت قبل ... دانشمندان پس از مشاهده سرعت گرفتن تولید ماگما در درون کوه ساکوراجیما، اعلام کردند این کوه که یکی از فعال ترین آتشفشان های ژاپن به شمار می رود، ... آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/scientific/آتشفشان-ژاپن-آستانه-فوران.html‎Cached12 ساعت قبل ... فوران آتشفشان، ژاپن، آتشفشان صاعقه در میان فوران آتشفشان ژاپندانشمندان بعد از مشاهده سرعت گرفتن تولید ماگما در درون کوه ساکوراجیما، اعلام ... آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید - جمهوریت www.jomhouriat.ir/fa/.../آتشفشان-بزرگ-ژاپن-در-آستانه-فوران-جدید‎Cached10 ساعت قبل ... به گزارش جمهوریت؛ این یافته جدید نشان از آن دارد که این آتشفشان درحال حاضر تهدیدی بسیار جدی برای شهر هم‌جوارش کاگوشیما به شمار می‌رود، زیرا ... آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید - شبکه اینترنتی آفتاب tnews.ir/news/5d8370525471.html‎Cached13 ساعت قبل ... این یافته جدید نشان از آن دارد که این آتشفشان درحال حاضر تهدیدی بسیار جدی برای شهر هم‌جوارش کاگوشیما به شمار می‌رود، زیرا وقوع این فوران عظیم تا ... آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید - بازتاب 24 baztab24.com/news/.../آتشفشان+بزرگ+ژاپن+در+آستانه+فوران+جدید‎Cachedاین یافته جدید نشان از آن دارد که این آتشفشان درحال حاضر تهدیدی بسیار جدی برای شهر ... برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران ... آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید - صفحه نخست nazaninha.xyz/post/?q=آتشفشان+بزرگ+ژاپن...آستانه+فوران+جدید‎Cachedآتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید دانش > طبیعت - همشهری آنلاین نوشت: دانشمندان پس از مشاهده سرعت گرفتن تولید ماگما در درون کوه ساکوراجیما، اعلام کردند ... آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید - لیست اخبار newslist.ir/news/sci.../آتشفشان-بزرگ-ژاپن-در-آستانه-فوران-جدید‎Cached12 ساعت قبل ... دانشمندان پس از مشاهده سرعت گرفتن تولید ماگما در درون کوه ساکوراجیما اعلام کردند این کوه که یکی از فعال ترین آتشفشان های ژاپن به شمار می رود در ... آتشفشان بزرگ ژاپن در آستانه فوران جدید - خبر 24 www.khabar-24.com/news/.../آتشفشان+بزرگ+ژاپن+در+آستانه+فوران+جدید‎Cachedدانشمندان پس از مشاهده سرعت گرفتن تولید ماگما در درون کوه ساکوراجیما، اعلام کردند این کوه که یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های ژاپن به شمار می‌رود، در آستانه فوران ...