هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت




عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت

تصویر جدیدی که تلسکوپ فضایی هابل توسط دوربین پیشرفته خود ثبت کرده و به زمین ارسال کرده‌اسـت، توده‌ای درخشان و آبی‌رنگ از گازهای درخشان و ستاره‌های داغ و جوان را نشان می‌دهد که در میان کهکشانی کوتوله به نام ابر بزرگ ماژلانی جا خوش کرده‌اند.

ابر بزرگ ماژلانی یا LMC یکی از کوچکترین کهکشان‌های اقماری اسـت که در مدار کهکشان راه شیری در چرخش اسـت و در میان گروهی از کهکشان‌ها جا دارد که به گروه محلی مشهورند. این کهکشان همچنین یکی از نزدیک‌ترین کهکشان‌ها به زمین اسـت و در فاصله ۱۶۳ هزار سال نوری از آن قرار گرفته‌اسـت.

هابل در این تصویر به منطقه زایشگاه ستارگان خیره شده‌اسـت که به N159 مشهور اسـت و وسعتی برابر ۱۵۰ سال نوری دارند و زادگاه بسیاری از ستاره‌های داغ و جوان اسـت.

به گفته دانشمندان تیم هابل، این ستاره‌ها نور شدید فرابنفشی از خود متصاعد می‌کنند که باعث درخشش گازهای هیدروژن و ایجاد بادهای ستاره‌ای شدید می‌شود که باعث تراش دادن لبه‌های کهکشان شده و به تاروپود موادی که در اطراف وجود دارد، شکل می‌دهند.

در میان این منطقه زایش ستاره‌ای ابر کیهانی پروانه‌ای شکلی قرار گرفته‌اسـت که به سحابی پروانه مشهور اسـت. این منطقه حاوی مقادیر زیادی از گازهای فشرده اسـت و همین زمینه تولد ستارگان را فراهم می‌کند. N159 در جنوب سحابی عقرب در فاصله ۱۷۰ هزار سال نوری از زمین واقع شده‌اسـت، سحابی که زادگاه صدها هزار ستاره اسـت.

۵۴۵۴



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت
http://mofidestan.ir/%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%ae%db%8c%d8%b1%d9%87%e2%80%8c%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%ad%d9%84-%d8%aa%d9%88%d9%84%d8%af/
Images for عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/579318‎Cached15 ساعت قبل ... عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت. دانش > نجوم - به گزارش همشهری آنلاین،تلسکوپ فضایی هابل با نفوذ به اعماق ابر بزرگ ماژلانی ... عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت - بازتاب 24 baztab24.com/.../عکس+خیره+کننده+ای+که+هابل+از+محل+تولد+ستارگان+گرفت‎Cachedدانش > نجوم - به گزارش همشهری آنلاین،تلسکوپ فضایی هابل با نفوذ به اعماق ابر بزرگ ماژلانی زیبایی‌های دیده نشده‌ای از این بخش از آسمان را آشکار ساخته‌است. تصویر ... عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت - تفسیر نیوز www.tafsir-news.ir/.../عکس+خیره+کننده+ای+که+هابل+از+محل+تولد+ستارگان+گرفت‎Cachedدانش > نجوم - به گزارش همشهری آنلاین،تلسکوپ فضایی هابل با نفوذ به اعماق ابر بزرگ ماژلانی زیبایی‌های دیده نشده‌ای از این بخش از آسمان را آشکار ساخته‌است. تصویر ... عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت | News File newsfile.ir/.../عکس+خیره‌کننده‌ای+که+هابل+از+محل+تولد+ستارگان+گرفت‎Cachedعکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت. به گزارش همشهری آنلاین، تلسکوپ فضایی هابل با نفوذ به اعماق ابر بزرگ ماژلانی زیبایی‌های دیده نشده‌ای از این ... عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت - جویا jooya.net/.../عکس-خیره‌کننده‌ای-که-هابل-از-محل-تولد-ستارگان-گرفت-1854965‎Cachedبه گزارش همشهری آنلاین،تلسکوپ فضایی هابل با نفوذ به اعماق ابر بزرگ ماژلانی زیبایی‌های دیده نشده‌ای از این بخش از آسمان را آشکار ساخته‌است. عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت - فری دانلود ... www.freedanload.com/عکس-خیره‌کننده‌ای-که-هابل-از-محل-تولد/‎Cached10 ساعت قبل ... تصویر جدیدی که تلسکوپ فضایی هابل توسط دوربین پیشرفته خود ثبت کرده و به زمین ارسال کرده‌است، توده‌ای درخشان و آبی‌رنگ از گازهای درخشان و ... عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت - سرویس خبری servicekhabari.com/136323‎Cachedتصویر جدیدی که تلسکوپ فضایی هابل توسط دوربین پیشرفته خود ثبت کرده و به زمین ارسال کرده‌است، توده‌ای درخشان و آبی‌رنگ از گازهای درخشان و ستاره‌های داغ و جوان ... عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت شب چهارشنبه 24 ... khabarche.ir/.../عکس-خیره-کننده-ای-که-هابل-از-محل-تولد-ستارگان-گرفت‎Cached14 ساعت قبل ... شب چهارشنبه بیست و چهارم شهریور ماه 1395 خبر عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت. عکس خیره‌کننده‌ای که هابل از محل تولد ستارگان گرفت - اخبار روز tasna.ir/.../عکس-خیره‌کننده‌ای-که-هابل-از-محل-تولد-ستارگان-گرفت.html‎Cachedگرفت ستارگان تولد محل از هابل که خیره‌کننده‌ای عکس.