هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید




نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید

دانشمندان سازمان فضایی اروپا از این تصاویر استفاده کرده و یک نقشه سه‌بعدی از کهکشان راه شیری را ایجاد کرده‌اند. این نقشه مساحتی در حدود ۱۰۰ هزار سال نوری را پوشش می‌دهد و شامل بیش از یک میلیارد ستاره اسـت. این نقشه ۱۰۰ برابر کامل‌تر از همه نقشه‌های گذشته از راه شیری اسـت. پیش از این ستاره‌شناسان هیچ وقت با این دقت نتوانسته بودند کهکشان راه شیری را بررسی کنند.

در این نقشه،‌ موقعیت و حرکت هر ستاره ترسیم شده که به ستاره‌شناسان اجازه می‌دهد فواصل آن‌ها را از زمین تعیین کنند. داده‌هایی در مورد دما، درخشش و ترکیبات شیمیایی حدود دو میلیون نمونه از درخشان ترین ستاره‌ها نیز در این نقشه آمده اسـت. 

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

۵۴۵۴



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید
http://mofidestan.ir/%d9%86%d9%82%d8%b4%d9%87-%db%8c%da%a9-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%87%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%b1/
نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/579307/science/astronomy‎Cached15 ساعت قبل ... دانشمندان با استفاده از تصاویر ماهواره گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا نقشه‌ای از بیشتر از یک میلیارد ستاره کهکشان راه شیری را منتشر کرده ... Images for نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید - خبر آنلاین ... khabarfarsi.com/n/25192329 15 ساعت قبل ... دانشمندان سازمان فضایی اروپا از این تصاویر استفاده کرده و یک نقشه سه بعدی از کهکشان راه شیری را ایجاد کرده اند. این نقشه مساحتی در حدود 100 هزار ... نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید / خبر آنلاین khabarfarsi.com/ext/25192329‎Cachedاین نقشه مساحتی در حدود 100 هزار سال نوری را پوشش می دهد و شامل بیش از یک میلیارد ستاره است. این نقشه 100 برابر کامل تر از همه نقشه های گذشته از راه شیری است. نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید | دانشمندان - قطره www.ghatreh.com/.../نقشه-میلیارد-ستاره-کهکشان-راه-شیری-ببینید‎Cached15 ساعت قبل ... دانشمندان با استفاده از تصاویر ماهواره گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا نقشه ای از بیشتر از یک میلیارد ستاره کهکشان راه شیری را منتشر کرده ... نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید - تفسیر نیوز www.tafsir-news.ir/.../نقشه+یک+میلیارد+ستاره+در+کهکشان+راه+شیری+را+ببینید‎Cachedدانش > نجوم - دانشمندان با استفاده از تصاویر ماهواره گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا نقشه‌ای از بیشتر از یک میلیارد ستاره کهکشان راه شیری را منتشر کرده است. نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید tnews.ir/news/3b1170523224.html‎Cached13 ساعت قبل ... دانشمندان با استفاده از تصاویر ماهواره گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا نقشه ای از بیشتر از یک میلیارد ستاره کهکشان راه شیری را منتشر کرده ... نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید - مجله خبری و ... kimag.ir/نقشه-یک-میلیارد-ستاره-در-کهکشان-راه-شیر/‎Cached11 ساعت قبل ... دانشمندان سازمان فضایی اروپا از این تصاویر کاربرد کرده و یک نقشه سه‌بعدی از کهکشان راه شیری را برپایی کرده‌اند. این نقشه مساحتی در نزدیک ۱۰۰ ... نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید - خبر یاب ، وب ... news.yfile.ir/نقشه-یک-میلیارد-ستاره-در-کهکشان-راه-شی-2/‎Cached4 ساعت قبل ... دانشمندان با استفاده از تصاویر ماهواره گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا نقشه‌ای از بیشتر از یک میلیارد ستاره کهکشان راه شیری را منتشر کرده ... نقشه یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ببینید - http://www ... www.poparena.ir/item-97839-نقشه-یک-میلیارد-ستاره-در-کهکشان-راه-شیری-را-ببینید‎Cachedدانشمندان با استفاده از تصاویر ماهواره گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا نقشه‌ای از بیشتر از یک میلیارد ستاره کهکشان راه شیری را منتشر کرده است.