هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

خواندن کتاب بدون نیاز به ورق زدن


بعضی از کتاب ها به دلیل قدمت بالایی که دارند، بسیار ظریف و آسیب پذیر شده اند و باز کردن آنها باعث ترک خوردن و تخرب کتاب می شود.

به گزارش مشرق، از این رو محققان دانشگاه «ام آی تی» آمریکا سیستم تصویربرداری محاسباتی را طراحی کرده اند که به کمک آن می توان تک تک صفحات یک کتاب را در حالیکه کاملا بسته اسـت، خواند.

در این فناوری با استفاده از امواج تراهرتز، فاصله ۲۰ میکرومتری بین صفحات کتاب شناسایی و اسکن می شود و در نهایت یک کتاب با وجود بسته بودن، خوانده می شود.

در سیستم تصویربرداری محاسباتی، یک الگوریتم تفسیر حروف وجود دارد که کمک به معنا بخشیدن متونی می کند که دچار آسیب جدی شده اند.

در حال حاضر، دستاورد محققان آمریکایی قادر به خواندن ۹ صفحه از ورق های یک کتاب اسـت.

محققان «ام آی تی» به دنبال تقویت بخشیدن این سامانه هستند تا ضحامت بیشتری از صفحات اسکن و خوانده شود.

با توسعه سیستم تصویربرداری محاسباتی می توان دسترسی و رمزگشایی از هر کتاب خطی بسیار قدیمی را سهل الوصول کرد.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب خواندن کتاب بدون نیاز به ورق زدن در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :خواندن کتاب بدون نیاز به ورق زدن
http://mofidestan.ir/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d9%88%d8%b1%d9%82-%d8%b2%d8%af%d9%86/
خواندن کتاب بدون نیاز به ورق زدن! - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../خواندن-کتاب-بدون-نیاز-به-ورق-زدن‎Cached3 روز پیش ... محققان آمریکایی روشی را ابداع کرده اند که می توان کتاب را بدون ورق زدن و باز کردن خواند. خواندن کتاب بدون نیاز به ورق زدن - مشرق www.mashreghnews.ir/fa/news/.../خواندن-کتاب-بدون-نیاز-به-ورق-زدن‎Cached23 ساعت قبل ... خواندن کتاب بدون نیاز به ورق زدن. بعضی از کتاب ها به دلیل قدمت بالایی که دارند، بسیار ظریف و آسیب پذیر شده اند و باز کردن آنها باعث ترک خوردن ... خواندن کتاب های قدیمی بدون نیاز به ورق زدن - آپارات www.aparat.com/.../خواندن_کتاب_های_قدیمی_بدون_نیاز_به_ورق_زدن‎Cached2 روز پیش ... عصر ایران محققان MIT یک سیستم تصویربرداری رایانشی را ابداع کرده اندکه می تواند صفحات یک کتاب را بدون باز کردن و ورق زدن آن، یک به یک ... خواندن کتاب های قدیمی بدون نیاز به ورق زدن (فیلم) - عصر ایران www.asriran.com/.../خواندن-کتاب-های-قدیمی-بدون-نیاز-به-ورق-زدن-فیلم‎Cached1 روز پیش ... آنا - نسترن صائبی: بعضی از کتاب‌ها آنقدر قدیمی یا ظریف و شکننده‌اند که با یک ورق زدن از هم می‌پاشند اما محتویات آنها آنقدر باارزش است که گذشتن از ... خواندن کتاب بدون نیاز به ورق زدن! | پایگاه خبری و تحلیلی 55 آنلاین www.55online.ir/news/خواندن+کتاب+بدون+نیاز+به+ورق+زدن!‎Cached2 روز پیش ... خواندن کتاب بدون نیاز به ورق زدن! محققان آمریکایی روشی را ابداع کرده اند که می توان کتاب را بدون ورق زدن و باز کردن خواند. بعضی از کتاب ها به ... آنا | خواندن کتاب‌های آسیب‌پذیر و بسیار قدیمی بدون نیاز به ورق زدن + ... www.ana.ir/news/140766‎Cached2 روز پیش ... بعضی از کتاب‌ها آنقدر قدیمی یا ظریف و شکننده‌اند که با یک ورق زدن از هم می‌پاشند اما محتویات آنها آنقدر باارزش است که گذشتن از آنها کار آسانی نیست ... خواندن کتاب های قدیمی بدون نیاز به ورق زدن - دانلود کلیپ video8.ir/29602/خواندن-کتاب-های-قدیمی-بدون-نیاز-به-ورق-ز.html‎Cached2 روز پیش ... خواندن کتاب های قدیمی بدون نیاز به ورق زدن - خواندن کتاب های قدیمی بدون نیاز به ورق زدن - برترین هاEn cache Note?: 96?% - 2?avis18 ساعت قبل . خواندن کتاب های قدیمی بدون نیاز به ورق زدن (فیلم) - عصر ایران | خبر ... khabarfarsi.com/n/25158118 2 روز پیش ... محققان MIT یک سیستم تصویربرداری رایانشی را ابداع کرده اندکه می تواند صفحات یک کتاب را بدون باز کردن و ورق زدن آن، یک به یک بخواند . خواندن کتاب بدون نیاز به ورق زدن - بازتاب 24 baztab24.com/news/399069/خواندن+کتاب+بدون+نیاز+به+ورق+زدن‎Cachedبعضی از کتاب ها به دلیل قدمت بالایی که دارند، بسیار ظریف و آسیب پذیر شده اند و باز کردن آنها باعث ترک خوردن و تخرب کتاب می شود. خواندن کتاب بدون نیاز به ورق زدن! -روزنامه ابتکار - آکاایران www.akairan.com/havades-akhbar/.../news20169142343796260.html‎Cached1 روز پیش ... محققان آمریکایی روشی را ابداع کرده اند که می توان کتاب را بدون ورق زدن و باز کردن خواند. به گزارش مهر به نقل از «گجت ماش»، بعضی از کتاب ها به ...