هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان‌ها


به گزارش جام جم آنلاین ، پوسیدگی دندانی در واقع یک بیماری با منشا باکتریایی اسـت. عامل پوسیدگی دندان در واقع در دهان همه وجود دارد، اما در اثر بی‌توجهی به رعایت بهداشت دهانی، محیط برای رشد و تکثیر آنها فراهم می‌شود. در حالی که با رعایت دقیق بهداشت دهانی و اصلاح تغذیه‌ای به این عوامل بیماری‌زا فرصت رشد و ایجاد پوسیدگی داده نخواهد شد.

با این حال می‌توان مواد غذایی دوستدار و آسیب‌رسان به دندان‌ها را به ترتیب زیر برشمرد:

قهوه: علاوه بر این که اسیدی اسـت میزان لکه‌ای که از آن روی دندان باقی می‌ماند بسیار بیشتر از دخانیات اسـت.

نوشابه‌ها: نوشابه‌ها چه انواع معمولی و چه نوشابه‌های رژیمی هر دو مدل موجب فرسایش و پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا: این نوشیدنی‌ها نه‌تنها اسیدی هستند بلکه مدت زمان طولانی روی دندان‌ها جا خوش می‌کنند.

آبنبات‌های سفت و نرم: آبنبات‌ها چه نوع نرم و چه آبنبات‌های سفت، هر دو مقدار زیادی قند در محیط دهان رها می‌کنند که در تکثیر باکتری‌ها نقش دارند.

آبمیوه‌ها و مرکبات: با وجود این مرکبات بسیار مغذی و برای سلامت بسیار مفید هستند اما مصرفشان در درازمدت موجب تخریب مینای دندان می‌شود، به همین دلیل بعد از خوردن مرکبات به مقدار کافی آب بنوشید تا اثر منفی آنها از بین برود.

توت‌فرنگی: توت فرنگی دارای مالیک اسید اسـت؛ ماده‌ای که موجب سفیدی مینای دندان می‌شود.

اسفناج و سبزیجات برگ سبز: با جویدن این سبزیجات، دندان هایتان تمیز می‌شود.

پنیر: پنیر یک منبع خوشمزه حاوی کلسیم اسـت که مینای دندان را محکم می‌کند.

آب: نوشیدن آب کافی به پاک کردن قندها و اسیدها از روی دندان کمک می‌کند. همچنین فلوراید موجود در آب، از سایش دندان‌ها محافظت می‌کند.

سیب و گلابی: سیب ترد جرم‌های روی دندان را از بین می‌برد و نفس را تازه و خوشبو می‌کند. گلابی خام نیز اسیدهای داخل دهان را خنثی می‌کند.

کرفس: کرفس سرشار از لایه‌های لیفی اسـت و یک نخ دندان طبیعی محسوب می‌شود. کرفس به تحریک ترشح بزاق نیز کمک می‌کند.

آدامس‌های بدون قند: آدامس‌های بدون قند به تحریک ترشح بزاق که موجب از بین رفتن اسیدهای ناشی از باکتری‌ها در دندان می‌شود کمک می‌کنند.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان‌ها در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان‌ها
http://mofidestan.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88-%d8%a8%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/
بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان‌ها - باشگاه خبرنگاران جوان www.yjc.ir/fa/news/.../بهترین-و-بدترین-غذاها-برای-سلامت-دندان‌ها‎Cached7 ساعت قبل ... برای حفظ سلامت دندان‌ها و پیشگیری از پوسیدگی آنها اولین و مهم‌ترین اقدام مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان است. بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان ها - باشگاه خبرنگاران جوان ... khabarfarsi.com/n/25021069 7 ساعت قبل ... به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، برای حفظ سلامت دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی آنها اولین و مهم ترین اقدام مسواک زدن منظم و استفاده ... بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان ها - سلامت نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/n/25035111 2 ساعت قبل ... سلامت نیوز :برای حفظ سلامت دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی آنها اولین و مهم ترین اقدام مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان است، اما در کنار این دو ... بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان ها - پایگاه خبری تحلیلی ... tnews.ir/news/d35b70308680.html‎Cachedتراز: برای حفظ سلامت دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی آنها اولین و مهم ترین اقدام مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان است. بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان ها | برای حفظ سلامت - قطره www.ghatreh.com/news/.../بهترین-بدترین-غذاها-برای-سلامت-دندان‎Cached1 ساعت قبل ... برای حفظ سلامت دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی آنها اولین و مهم ترین اقدام مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان اØ. بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان‌ها | دندانه www.dandane.ir/بهترین-و-بدترین-غذاها-برای-سلامت-دندان/‎Cached21 آوریل 2016 ... بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان‌ها ... درباره پوسیدگی پیش از موعد دندان کودکان چه می‌دانید؟ ... درباره بهترین روش مسواک زدن توافق وجود ندارد! بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان‌ها - بازتاب 24 baztab24.com/news/.../بهترین+و+بدترین+غذاها+برای+سلامت+دندان+ها‎Cachedبرای حفظ سلامت دندان‌ها و پیشگیری از پوسیدگی آنها اولین و مهم‌ترین اقدام مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان است، اما در کنار این دو ضرورت بهداشتی، کاهش مصرف ... بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان ها - خانه girgir.ir/post/ ++بهترین+و+بدترین+غذاها+برای+سلامت+دندان+ها‎Cachedچاپی ارسال به دوستان ذخیره بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان‌ها برای حفظ سلامت دندان‌ها و پیشگیری از پوسیدگی آنها اولین و مهم‌ترین اقدام مسواک زدن منظم و ... خانواده:بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان‌ها | مجله اینترنتی کهلیک kahlek.ir/index.php/post347802‎Cached2 ساعت قبل ... کد مطلب : 347802 برای سلامت و از آنها و اقدام زدن و از دندان اما کنار دو بهداشتی، مصرف نیز بسیاری یعنی بهتر شیرینی، مصرف بلکه مصرف وعده‌هایی ... بهترین و بدترین غذاها برای سلامت دندان‌ها / شمار از خوراک کشاورزنیوز ... wwwkhabar.ir/8820732‎Cached6 ساعت قبل ... شمار از خوراک کشاورزنیوز استفاده می کنیدبه گزارش کشاورزنیوز، برای حفظ سلامت دندان‌ها و پیشگیری از پوسیدگی آنها اولین و مهم‌ترین اقدام مسواک ...