هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب


حاضر شدن در سر جلسه امتحان، اولین روز کاری یا قرار گرفتن در سایر شرایط سخت و تنش‌زا می‌تواند فرد را دچار استرس کند.

به گزارش مشرق، در این شرایط افراد برای مقابله با استرس راهکارهای متفاوتی را امتحان می‌کنند که در این میان برخی اسانس‌ها از طریق قدرت درمانی رایحه آنها، شدت استرس را در فرد کاهش می‌دهند.
 
کارشناسان با بیان اینکه چگونگی تاثیرگذاری اسانس‌ها هنوز به طور کامل مشخص نیست اظهار داشتند که به احتمال زیاد این خاصیت درمانی می‌تواند ناشی از ارتباط بین رایحه و مغز باشد.
 
گیرنده‌های بو در بینی پیام‌های شیمیایی را از طریق عصب بویایی به سیستم لیمبیک (سامانه عصبی احساسی) می‌فرستد؛ ناحیه‌ای از مغز که با احساسات اصلی همچون ترس، عصبانیت و خاطره سر و کار دارد.
 
در سال ۲۰۱۳ نیز محققان در مطالعه‌ای دریافتند سیگنال‌های بویایی ناشی از اسانس‌ها بر ترکیبات شیمیایی مغز تاثیر گذاشته و در نتیجه بر سلامت جسم و روان انسان اثر می‌گذارند.
 
سایت مدیکال دیلی در مطلبی به معرفی تعدادی اسانس قوی پرداخته که در کاهش سطح استرس و اضطراب موثر هستند:
 
۱. اسطوخودوس: اسطوخودوس یکی از رایج‌ترین اسانس‌ها با خاصیت آرامش‌بخشی اســت که به بهبود کیفیت خواب، مقابله با بی‌قراری، حمله‌های ترس و تنش‌های عصبی کمک می‌کند. رایحه این گیاه می‌تواند پاتوژن‌های موجود در هوا، سینوس‌ها و مجراهای تنفسی را از بین ببرد. همچنین به گفته متخصصان، این گیاه از خاصیت ضد افسردگی و تقویت روحیه برخوردار اســت.
 
۲. اسانس گل سرخ: این اسانس پس از اسطوخودوس دومین رایحه شناخته شده در کاهش میزان افسردگی و اضطراب اســت. همچنین با احساس شوک، غم و حملات ترس مقابله می‌کند.
 
۳. بابونه: رایحه بابونه خواص متفاوتی دارد که کاهش زودرنجی، اضطراب، نگرانی و فکر و خیال، بخشی از آن اســت.
 
۴. ترنج: به طور طبیعی ترنج برای درمان افسردگی استفاده می‌شود اما خاصیت استرس‌زدایی آن نیز شناخته شده اســت.
 
۵٫ صمغ کندر: تاثیر آرامش‌بخشی اسانس صمغ کندر برای درمان افسردگی و اضطراب کارآیی دارد.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب
http://mofidestan.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d8%a7%d8%b6%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%a8/
بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../بهترین-اسانس‌ها-برای-کاهش-اضطراب‎Cached3 ساعت قبل ... اسانس گل سرخ، این اسانس پس از اسطوخودوس دومین رایحه شناخته شده در کاهش میزان افسردگی و اضطراب است. همچنین با احساس شوک، غم و حملات ترس ... بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب - ایسنا www.isna.ir/news/.../بهترین-اسانس-ها-برای-کاهش-اضطراب‎Cached10 ساعت قبل ... حاضر شدن در سر جلسه امتحان، اولین روز کاری یا قرار گرفتن در سایر شرایط سخت و تنش‌زا می‌تواند فرد را دچار استرس کند. به گزارش ایسنا، در این ... بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب irannewsagency.ir/1395/06/21/بهترین-اسانس‌ها-برای-کاهش-اضطراب/‎Cached9 ساعت قبل ... بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب. اسانس گل سرخ، این اسانس پس از اسطوخودوس دومین رایحه شناخته شده در کاهش میزان افسردگی و اضطراب است. بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب | دمادم damadam.ir/ساعت.../بهترین-اسانس‌ها-برای-کاهش-اضطراب/.../3594180‎Cached10 ساعت قبل ... بهترین اسانس ها برای کاهش اضطراب. کانال تلگرام دمادم. جهت خواندن و پیگیری اخبار منتخب روز ایران و جهان به کانال تلگرام دمادم بپیوندید. دارچین. بهترین اسانس ها برای کاهش اضطراب | حاضر شدن در سر جلسه امتحان، - قطره www.ghatreh.com/news/.../بهترین-اسانس-برای-کاهش-اضطراب‎Cached10 ساعت قبل ... بهترین اسانس ها برای کاهش اضطراب. حاضر شدن در سر جلسه امتحان، اولین روز کاری یا قرار گرفتن در سایر شرایط سخت و تنش زا می تواند فرد را دچار ... بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147357348091495‎Cached7 ساعت قبل ... رایحه بابونه خواص متفاوتی دارد که کاهش زودرنجی، اضطراب، نگرانی و فکر و خیال، بخشی از آن است. - عصر ایران. بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب - SPI News spinews.ir/health/78429-بهترین-اسانس-ها-برای-کاهش-اضطراب.html‎Cached7 ساعت قبل ... رایحه بابونه خواص متفاوتی دارد که کاهش زودرنجی، اضطراب، نگرانی و فکر و خیال، بخشی از آن. بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب | اخبار شمال - اخبار گلستان - اخبار ... news.shomalgardi.com/fa/.../بهترین-اسانس‌ها-برای-کاهش-اضطراب/‎Cached5 ساعت قبل ... رایحه بابونه خواص متفاوتی دارد که کاهش زودرنجی، اضطراب، نگرانی و فکر و خیال، بخشی از آن است. بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب - گردشگری alotoor.ir/article/بهترین+اسانس‌ها+برای+کاهش+اضطراب‎Cached... استان ها · مد و لباس · تور · گالری. بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب .... کاهش ریسک سرطان با مصرف همزمان زنجبیل و فلفل قرمز · چاقی قبل از بارداری نوزاد را در ... بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب - پرهام نیوز www.parhamnews.com/1395/.../بهترین-اسانس‌ها-برای-کاهش-اضطراب/‎Cached5 ساعت قبل ... به گزارش ایسنا، در این شرایط افراد برای مقابله با استرس راهکارهای متفاوتی را امتحان می‌کنند که در این میان برخی اسانس‌ها از طریق قدرت درمانی رایحه ...