هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

علائم مهمی که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید!

اختلالات تیرویید در سراسر جهان بسیار شایع هستند و شامل تمام سنین می شوند. پرکاری تیرویید، کم کاری تیرویید، التهاب تیرویید و سرطان تیرویید، شایع ترین اختلالات تیرویید هستند و اغلب این بیماری ها به دلیل کمبود ید در بدن بوجود می آیند.

تیرویید غده ای کوچک در ناحیه گردن و مسئول ترشح دو هومون مهم T3 و T4 است. هورمون های ترشح شده توسط تیرویید همراه جریان خون در سراسر بدن حرکت کرده و وظایف مهمی چون سوخت و ساز بدن را کنترل می کنند. این هورمون ها بر عملکرد تمام اعضای بدن از جمله قلب، مغز، عضلات و پوست تاثیر می گذارد. متابولیسم (سوخت و ساز) نقش موثری در دمای بدن، ضربان قلب و نحوه سوزاندن کالری دارد. اگر میزان هورمون تیرویید کافی نباشد، بدن انرژی کمتری تولید می کند و به اصطلاح سوخت و ساز ان تنبل می شود.

مطالعات نشان می دهد افزایش و کاهش وزن، خستگی مفرط و درد گردن از شایع ترین و ناشناخته ترین علایم اختلال تیرویید هستند. اکثر افراد خستگی مفرط را ناشی از کم خوابی یا رژیم غذایی غلط می دانند؛ گرچه این عوامل نیز در خستگی نقش دارند، ولی این معضل می تواند ناشی از بیماری های غدد تیرویید باشد. از طرفی تغییرات خلق و خو نیز می تواند ریشه در بیماری های تیرویید داشته باشد.

***اضافه وزن و احساس خستگی
مطالعات نشان می دهد اضافه وزن ناگهانی یکی از مهمترین دلایل مشکلات هورمونی مرتبط با تیرویید است. افراد به غلط بر این باورند که افزایش دور کمر یکی از دلایل کم کاری تیرویید است. تحقیقات نشان می دهد کم کاری تیرویید معمولا سبب افزایش و احتباس آب در بدن می شود و افزایش دور کمر می تواند علل دیگری داشته باشد.

خستگی مفرط نیز یکی از مهمترین دلایل کم کاری تیرویید است که در این مورد پزشک با آزمایشی ساده می تواند بیماری را تشخیص دهد.

***کاهش وزن
کاهش ناگهانی وزن علامت خطرناکی است و می تواند شروع خیلی از بیماری ها باشد.
پرکاری تیرویید یکی از مهمترین دلایل کاهش ناگهانی وزن است، زیرا در این حالت میزان سوخت و ساز بدن به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. پرکاری تیرویید علاوه بر کاهش وزن، با عرق فراوان و افزایش ضربان قلب همراه است.

***گردن درد
به گزارش ایرنا، تورم، درد و ایجاد توده در گردن یکی از مهمترین دلایل اختلال تیرویید یا سرطان است که باید جدی گرفته شود. بنابراین با مشاهده این علایم باید در اولین فرصت به پرشک مراجعه شود.

به گزارش انجمن تیرویید آمریکا، بیش از ۲۰ میلیون نفر در آین کشور از اختلالات تیرویید رنج می برند که از این میان حدود ۶۰ درصد از وضعیت خود مطلع نیستند. اختلالات تیرویید بیمار را در معرض بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان و ناباروری قرار می دهد.

معمولا اختلالات مربوط به غده تیرویید با یک آزمایش خون ساده قابل تشخیص هستند و با داروهای هورمونی درمان می شود، بنابراین کافی است به محض مشاهده این علایم به پزشک مراجعه کنید.

The post علائم مهمی که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید! appeared first on سلامت زیبا.



لینک منبع و پست :علائم مهمی که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید!
http://salamateziba.ir/%d8%b9%d9%84%d8%a7%d8%a6%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%af%d9%87%d9%86%d8%af-%d8%aa%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%a6/
علامت‌های مهم که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/553777/science/medical‎Cached5 روز پیش ... ایرنا نوشت: مطالعات نشان می دهد افزایش و کاهش وزن، خستگی مفرط و درد گردن از شایع ترین و ناشناخته ترین علایم اختلال تیرویید هستند. علامت های مهم که نشان می دهد بیماری تیروئید دارید - چند ثانیه tnews.ir/news/af9066270888.html‎Cached2 روز پیش ... ایرنا نوشت: مطالعات نشان می دهد افزایش و کاهش وزن، خستگی مفرط و درد گردن از شایع ترین و ناشناخته ترین علایم اختلال تیرویید هستند. اختلالات ... علامت‌های مهم که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید solarsystem95.rozblog.com/post/209‎Cached4 روز پیش ... ترین و ناشناخته ترین علایم اختلال تیرویید هستند. 5 . علامت‌های مهم که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید - Shafaqna life.shafaqna.com/FA/0400338 علامت‌های مهم که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید - نگاه 20 negah20.ir/news/92558‎Cached2 روز پیش ... n مطالعات نشان می دهد افزایش و کاهش وزن، خستگی مفرط و درد گردن از شایع ترین و ناشناخته ترین علایم اختلال تیرویید هستند. \n \n نشانه های ... دانش:علامت‌های مهم که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید | مجله اینترنتی ... kahlek.ir/index.php/post297709‎Cached2 روز پیش ... دانش:علامت‌های مهم که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید ... نشان دهد و وزن، مفرط درد از ترین ناشناخته علایم تیرویید تیرویید سراسر بسیار هستند شامل ... علامت های مهم که نشان می دهد بیماری تیروئید دارید - آکا www.akairan.com/havades-akhbar/.../news20167618285525847.html‎Cached5 روز پیش ... ایرنا نوشت: مطالعات نشان می دهد افزایش و کاهش وزن، خستگی مفرط و درد گردن از شایع ترین و ناشناخته ترین علایم اختلال تیرویید هستند. علامت‌های مهم که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید - Shafaqna life.shafaqna.com/FA/0400338‎Cachedعلامت‌های مهم که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید. ... کسانی که بیش از حد به دیگران محبت میکنید بخوانید! ... علت دانه های چربی سفیدرنگ زیر چشم و درمان آن. علامت‌های مهم که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید - چند سطر تکنولوژی chandsanieh.ir/News/ShowNews.aspx?Code=19893‎Cached5 روز پیش ... مطالعات نشان می دهد افزایش و کاهش وزن، خستگی مفرط و درد گردن از شایع ترین و ناشناخته ترین علایم اختلال تیرویید هستند. اکثر افراد خستگی ... علامت‌های مهم که نشان می‌دهد بیماری تیروئید دارید | منجیل نیوز www.manjilnews.ir/?p=277432‎Cached5 روز پیش ... مطالعات نشان می دهد افزایش و کاهش وزن، خستگی مفرط و درد گردن از شایع ترین و ناشناخته ترین علایم اختلال تیرویید هستند. اکثر افراد خستگی ... همه چیز درباره پرکاری و کم کاری تیروئید - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../همه-چیز-درباره-پرکاری-و-کم-کاری-تیروئید‎Cached Similarعلائم هیپر تیروئیدیسم مشابه مشکلاتی است که در سایر بیماری ها پیش می آید به همین علت ... دو هورمون مهم که تیروئید شما تولید می کند عبارتند از(تیروکسینT-4) و ( تری یدو .... جذب بالای ید رادیو اکتیو نشان می دهد که غده تیروئید شما مقدار بالایی ... اگر شما پر کاری تیروئید دارید و جذب ید رادیو اکتیو در شما پایین است پس شما دچار ...