هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

هفت صبح

گلچین اخبار و اطلاعات روز

طرز تهیه ماهی قزل آلا با سس مخصوص


ماهی ها را پس از تمیز کردن به طور کامل شستشو دهید. در روی شکم ماهی به طور طولی شکاف ایجاد کنید. پس از خالی کردن شکم ماهی آن را به طور کامل شستشو داده و آب آن را تخلیه کنید.

مواد لازم :

ماهی قزل آلا
روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
مرزه خرد شده ۳ قاشق غذا خوری
سیر ۳ حبه
پودر زنجبیل یک دوم قاشق چای خوری
پوست رنده شده لیمو ترش یک عدد
نمک ، فلفل و آب لیمو به مقدار لازم

 

طرز تهیه ماهی قزل آلا با سس مخصوص

طرز تهیه:

ماهی ها را پس از تمیز کردن به طور کامل شستشو دهید. در روی شکم ماهی به طور طولی شکاف ایجاد کنید. پس از خالی کردن شکم ماهی آن را به طور کامل شستشو داده و آب آن را تخلیه کنید.
سپس به طور عرضی و مورب با یک چاقوی تیز در روی ماهی چند شکاف ایجاد کنید. سپس در ظرفی روغن زیتون، مرزه، سیر، زنجبیل، نمک ، فلفل، پوست لیمو و مقداری آب لیمو ریخته و به طور کامل مخلوط کنید. مواد آماده شده را روی ماهی بریزید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.

پس از گذشت نیم ساعت ماهی را روی کاغذ آلومینیوم گذاشته و در فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.
در صورت تمایل و برای پخت بهتر ماهی می توانید روی آن را با یک ورق کاغذ آلومینیوم بپوشایند و بعد از پخت ماهی، کاغذ آلومینیوم را برداشته و با حرارت قسمت بالای فر( گریل ) آن را به صورت برشته درآورید.
مدت زمان پخت ماهی به اندازه آن بستگی دارد. به طور معمول یک عدد ماهی قزل آلای متوسط به مدت ۲۵-۲۰ دقیقه آماده می شود.

نکات تغذیه ای :
این غذای کم چرب برای افراد با کلسترول و فشار خون بالا مناسب اســت. همچنین خوشمزه و سرشار از املاح معدنی و ویتامین هاست که برای کودکان و سالمندان غذای سالم و مفیدی اســت.
در ضمن افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، از افزودن نمک به این غذا خودداری کنند؛ چون دارای سایر طعم دهنده ها می باشد.

 



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب طرز تهیه ماهی قزل آلا با سس مخصوص در سایت مفیدستان



لینک منبع و پست :طرز تهیه ماهی قزل آلا با سس مخصوص
http://mofidestan.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c-%d9%82%d8%b2%d9%84-%d8%a2%d9%84%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d8%b3-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5/
ماهی قزل آلا با سس ویژه baharsite.com/?p=2546‎Cached Similarمواد لازم : ماهی قزل آلا (برای این مقدار سس تا ۵ ماهی می تونید استفاده کنید ) ... طرز تهیه : * ابتدا پرتقال رو رنده کنید . توجه کنید که قسمت سفید پرتقال رو رنده نکنید . طرز تهیه ماهی قزل آلا با سس لهستانی-پرشین پرشیا www.persianpersia.com/lifestyle/ldetails.php?articleid=11836...‎Cached Similarسبک زندگی > آشپزی > ماهی ها و خوراک های دریائی >طرز تهیه ماهی قزل آلا با سس .... نکته: برای این منظور شکم ماهی را به صورت طولی با چاقو ببرید، سپس با فشار ... ماهی قزل آلا با سس مخصوص – مجله تخصصی آرایشی,زیبایی,سلامت ... lifemag.ir/ماهی-قزل-آلا-با-سس-مخصوص/‎Cached Similar22 ژانویه 2013 ... طرز تهیه: ماهی ها را پس از تمیز کردن به طور کامل شستشو دهید. ... در صورت تمایل و برای پخت بهتر ماهی می توانید روی آن را با یک ورق کاغذ آلومینیوم بپوشایند و ... به طور معمول یک عدد ماهی قزل آلای متوسط به مدت 25-20 دقیقه آماده می شود. آشنایی با روش تهیه قزل‌آلا با سس لهستانی - همشهری hamshahrionline.ir/details/43734‎Cached Similar14 فوریه 2008 ... خوردن انواع و اقسام ماهی با سس معروف لهستانی، یکی از عادات غذایی زمستانی مردم ... آشنایی با روش تهیه قزل‌آلا با سس لهستانی ... مواد لازم برای 4 نفر:. قزل آلا با سس سبزیجات - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/76125/قزل-آلا-با-سس-سبزیجات‎Cached Similarدر شروع کار، ماهی قزل آلا را از تیغ جدا می‌کنیم، بعد از خارج کردن تیغ، آنرا بخار پز می‌کنیم. یادتان باشد ماهی ... طرز تهیه سس : بعد از اینکه مواد لازم برای درست کردن سس را فراهم کردیم، ابتدا سبزیجات را با نصف استکان آب کمی تفت می‌دهیم. سپس شیر را با ... ماهی قزل آلا با سس مرزه برای کاهش کلسترول - آکا - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/fish-sea/13802.html‎Cached Similarماهی قزل آلا با سس مرزه برای افراد با کلسترول بالا ... طرز تهیه: ماهی ها را پس از تمیز کردن به طور کامل شستشو دهید. در روی شکم ماهی به طور طولی شکاف ایجاد کنید. طرز تهیه ی ماهی قزل آلا با سس مرزه - سوران www.sooran.com/fa/recipes/a972531/‎Cached Similarپس از گذشت نیم ساعت ماهی را روی کاغذ آلومینیوم گذاشته و در فر 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. در صورت تمایل و برای پخت بهتر ماهی می توانید روی آن را با یک ورق ... دستور تهیه ماهی قزل آلا با سس مرزه – جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز ... www.momtaznews.com/دستور-تهیه-ماهی-قزل-آلا-با-سس-مرزه/‎Cachedپس از گذشت نیم ساعت ماهی را روی کاغذ آلومینیوم گذاشته و در فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. در صورت تمایل و برای پخت بهتر ماهی می توانید روی آن را با یک ورق ... آموزش آشپزی-ماهی قزل آلا با سس برنیز - آپارات www.aparat.com/v/.../آموزش_آشپزی-ماهی_قزل_آلا_با_سس_برنیز‎Cached Similarعلیرضا آموزش آشپزی-ماهی قزل آلا با سس برنیز آموزش آشپزی , ماهی قزل آلا با سس برنیز , , علیرضا. باران قاصدک - طرز سرخ کردن ماهی قزل آلا با سس مخصوص baraneghasedak.ir/post/258‎Cached Similar2 آوریل 2015 ... امیدوارم که امروز که روز طبیعت بود به شما خوش گذشته باشد با آموزش یک غذای خوشمزه و آسان درخدمت شما هستم سسی که برای ماهی درست کردم ابتکار ...